شناسهٔ خبر: 67038786 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رگبار باران و رعد و برق چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از پنجشنبه تا روز دوشنبه هفته آینده با عبور امواج ضعیفی از فراز آسمان رگبار باران و رعد و برق استان را فرا می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

معصومه نوروزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای این مدت وزش باد به نسبت شدید نیز برای استان پیش‌بینی می‌شود که همین موضوع باعث خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی با اعلام هشدار سطح زرد برای استان در خصوص بارش‌های همرفتی و وزش باد شدید لحظه‌ای، تصریح کرد: آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، صاعقه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و کاهش کیفیت هوا از جمله مخاطرات قابل پیش‌‎بینی برای استان در روزهای پنجشنبه تا دوشنبه است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری توصیه کرد تا در این مدت از چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و انجام فعالیت کوهنوردی پرهیز شود.

نوروزی به نوسانات دمایی استان نیز اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته بن با کمینه دمای ۹ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و شلمزار با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه استان گزارش شد.

به گزارش ایرنا و بنا بر اعلام اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میزان بارش‌های این استان در سال آبی جاری در مقایسه با میانگین بلندمدت به میزان ۱۰۲ میلیمتر معادل ۱۶ درصد کاهش دارد که بیشترین میزان کاهش بارش‌ها در کشور بوده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

نظر شما