شناسهٔ خبر: 67037746 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۱۳ «استارلینک» قابل اتصال مستقیم به تلفن‌های هوشمند عازم مدار زمین شدند

روجا تحریری نوری

موشک «فالکون ۹» روز چهارم ژوئن ۱۳ ماهواره جدید «استارلینک» را به مدار زمین برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) یک گروه دیگر از ماهواره‌های اینترنتی «استارلینک»(Starlink) خود را شب چهارم ژوئن پرتاب کرد که ۱۳ مورد از آنها می‌توانند خدمات را مستقیما به تلفن‌های هوشمند بفرستند.

به نقل از اسپیس، ماهواره‌های جدید استارلینک در ساعت ۱۰:۱۶ شب به وقت منطقه زمانی شرقی از «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال» در فلوریدا با موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) پرواز کردند.

اولین مرحله فالکون ۹ حدود ۸.۵ دقیقه پس از پرتاب طبق برنامه‌ریزی به زمین بازگشت و روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین اسپیس‌ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد. براساس توضیحات ماموریت اسپیس‌ایکس، این بیستمین پرتاب و فرود برای تقویت‌کننده مرحله اول بود.

در همین حال، مرحله بالایی فالکون ۹ به حمل ۲۰ ماهواره استارلینک به مدار پایین زمین ادامه داد تا آنها را حدود ۵۲ دقیقه پس از پرتاب مستقر کند.

۱۳ «استارلینک» قابل اتصال مستقیم به تلفن‌های هوشمند عازم مدار زمین شدند

اسپیس‌ایکس تاکنون در سال جاری، ۵۸ ماموریت مداری را انجام داده است که ۴۱ مورد از آنها به ساخت شبکه ماهواره‌ای بزرگ و همیشه در حال رشد استارلینک اختصاص داشته‌اند.

اسپیس‌ایکس در حال آماده شدن برای یک پرتاب بسیار چشمگیرتر در هفته جاری است که طی آن، چهارمین پرواز آزمایشی ابر موشک استارشیپ خود را انجام خواهد داد. این ماموریت مورد انتظار قرار است صبح پنجشنبه ششم ژوئن از تاسیسات «استاربیس»(Starbase) اسپیس‌ایکس در جنوب تگزاس انجام شود.

بیشتر بخوانید:

چهارمین پرواز «استارشیپ» در روز ۶ ژوئن خواهد بود

انتهای پیام

نظر شما