شناسهٔ خبر: 67037245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول:

به زودی بخش‌های ایستگاهی و روسازی راه‌آهن خراسان جنوبی آغاز می‌شود

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: به زودی بخش‌های ایستگاهی و روسازی راه‌آهن خراسان جنوبی آغاز می‌شود. 

صاحب‌خبر -

عباس خطیبی شب گذشته (چهارشنبه ۱۶ خرداد ) با بیان این مطلب در حاشیه نشست با استاندار که با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیر کل راه وشهرسازی همراه بود، به بازدیدهای خود از قطعات راه آهن استان اشاره و اظهار کرد: در پروژه راه‌آهن استان حدفاصل بیرجند - یونسی به طول ۲۷۰ کیلومتر عملیات خاکبرداری، خاکریزی، بتون‌ریزی، حفاری تونل‌ها و احداث پل‌ها و تقاطع‌ها در دستور کار است. 

وی با تأکید بر اینکه در فاصله زمانی کوتاهی، سرعت اجرای کار بیشتر می‌شود، تصریح کرد: بنا به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، به زودی بخش‌های ایستگاهی و روسازی در دستور کار قرار می‌گیرد. 

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از مجوز دولت و اعتبار ویژه تخصیص یافته به پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی خبر داد و اظهار کرد: بخشی از مجموع هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده به پروژه تزریق شد و در فاصله کوتاهی ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر هم به پروژه تخصیص خواهد یافت. 

خطیبی متذکر شد: این پروژه به عنوان یکی از کریدورهای مهم کشور حدفاصل چابهار - سرخس، علاوه بر اثرات ترانزیتی در منطقه، توسعه اقتصادی و اجتماعی شرق کشور را به همراه دارد. 

وی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن استان خراسان جنوبی را در قالب یک برنامه چهار ساله در دستور کار داشتیم، یادآور شد: با شتابی که اجرای پروژه در شرایط فعلی دارد، این محدودیت زمانی به گونه‌ای مدیریت می‌شود که در زمانی کوتاه تر به نتیجه نهایی برسیم. 

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تأکید کرد: منابع مالی پیش‌بینی شده با حمایت ویژه دولت به خوبی به پروژه تزریق شده و تخصیص یافته است. 

خطیبی ادامه داد: این پروژه، یادگار رئیس‌جمهور شهید است و آیت‌الله رئیسی بانی این پروژه محسوب می شوند و در حرکت آن نقش بسزایی ایفا کرده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم به گونه‌ای اقدام کنیم که این پروژه شتاب بگیرد و باقیات صالحاتی برای بانی و اجرا کنندگان این طرح باشد. 

انتهای پیام

نظر شما