شناسهٔ خبر: 67037174 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

احتمال اختصاص یارانه ۱۰ هزار دلاری برای هر تاکسی‌ برقی تهران

معاون حمل و نقل شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری در ورود تاکسی‌های برقی از چین، صرفاً تسهیل‌گری می‌کند و قصد تصدی‌گری ندارد، گفت: در حال پیگیری هستیم که از ۱۰ هزار و ۵۰۰ دلار یارانه برای تاکسی‌های برقی با کمک دولت استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -

محسن هرمزی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره برخی انتقادات مبنی بر واردات تاکسی برقی‌های چینی به تهران از طریق قرارداد شهرداری اظهار کرد: شهرداری برای ورود تاکسی‌های برقی تسهیل‌گری می‌کند؛ اگر قرار بود تصدی‌گری کنیم و این تاکسی‌های در مالکیت شهرداری تهران به ارائه خدمت بپردازند، انتقاد برخی افراد مبنی بر اینکه شهرداری نباید به این موضوع ورود می‌کرد، به جا بود.  

وی ادامه داد: بخشی از هزینه خرید تاکسی‌های برقی از طریق دولت و از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و بخشی دیگر از طریق اسقاط خودور‌های فرسوده تأمین  می‌شود.  

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درباره نحوه بهره‌برداری از تاکسی‌های برقی وارداتی از چین نیز تصریح کرد: ممکن است برخی از شرکت‌های بخش خصوصی یا شرکت‌هایی که در شهرداری سهام عام دارند، مالکیت تاکسی‌ها را به عهده بگیرند و  رانندگان تاکسی سهامدار آن‌ها باشند و اقساط تاکسی را شرکت بپردازد اما به دلیل اینکه هنوز این روش تدقیق نشده، نمی‌توان به آن استناد کرد.  


وی افزود: در عین حال در حال پیگیری روش دیگری هستیم که طبق قانون از اختصاص 10 هزار و 500 دلار یارانه برای تاکسی‌های برقی با کمک دولت استفاده کنیم تا از آورده تاکسیران بکاهد.

هرمزی در ادامه گفت: تاکسی‌های برقی از محل قرارداد شهرداری تهران با چین طی یک ماه و نیم آینده وارد چرخه حمل و نقل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما