شناسهٔ خبر: 67036933 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

تارتار، سرمربی ملوان: یکی از مربیان لیگ برتری با رشوه می خواهد سرمربی تیم ملی شود

سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی گفت: یکی از مربیان لیگ برتر در جمعی از بازیکنان و مربیان تیم خودش مدعی شده 2 سال دیگر جانشین قلعه نویی در تیم ملی خواهد شد! حتما با رشوه می خواهد این کار را بکند وگرنه سرمربی تیم ملی شدن به این آسانی ها نیست و باید خاک فوتبال را بخورید‌.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس، مهدی تارتار سرمربی ملوان یکی از مربیان موفق بیست وسومین دوره لیگ برتر بود مربی که توانست با تیم پرهوادار و کم امکانات ملوان نتایج درخشانی بگیرد و فوتبالی زیبا و تماشاگر پسند هم ارایه کند. هرچند در نیم فصل دوم همان بودجه اندک هم به موقع به ملوان نرسید و مشکلات زیادی برای تیم و کادرفنی و بازیکنان در این تیم به دلیل پرداخت نشدن به موقع به وجود آمد.

با تارتار از مربیان با دانش، بی حاشیه و متین فوتبال کشورمان گفت و گویی انجام دادیم که صحبت‌های او را در زیر می‌خوانید:

* جو فوق العاده‌ای را با ملوان در انزلی تجربه کردم
-نتایج بسیار مطلوبی با ملوان در این فصل گرفتید.

فصل خوبی بود خودم هم فکر نمی‌کردم این قدر خوب با ملوان نتیجه بگیرم جو فوق العاده‌ای را در انزلی تجربه کردم. جوی تاثیرگذار و قشنگ نه فقط برای ملوان بندرانزلی که برای فوتبال گیلان رقم خورد. خدا را شکر می‌کنم. اکنون که این تیم در لیگ برتر نتایج خوبی گرفته و شخصیت خوبی پیدا کرده باید مسئولان استان گیلان بیش از گذشته به آن توجه کنند، زیرا ملوان از نظر امکانات و سخت افزار شرایط خوبی ندارد. ملوانی که این همه هوادار در فوتبال دارد و آن‌ها ملوان را عاشقانه دوست دارند حیف است که از نظر امکانات و سخت افزار در تنگنا قرار بگیرد. هرچند مسئولان استانی هم تلاش‌های زیادی برای بهتر شدن وضعیت انجام داده اند، اما شاید باید مسئولان ارشد کشوری هم به ملوان کمک کنند انزلی واقعا نیاز به ورزشگاهی بزرگ‌تر دارد، زیرا در بازی‌های حساس و سنگین لیگ تماشاگران زیادی پشت در ورزشگاه می‌ماندند و حیف این همه شور و اشتیاق است.

* دوست ندارم ملوان را ترک کنم
-فصل آینده در ملوان حضور خواهید داشت؟

واقعا دوست دارم در ملوان بمانم شخصیت این تیم شکل گرفته و با توجه به قانون جدید نظام وظیفه و سربازی می‌توان این تیم را تقویت کرد، ولی باید از نظر بودجه و امکانات هم شرایط مناسبی پیدا کند تا بتواند برای کسب سهمیه اسیایی تلاش کند. من از خدامه که در ملوان فصل آینده بمانم. هواداران ملوان خیلی به من لطف داشتند و دارند. در فضای مجازی هم آن‌ها واقعا به من محبت دارند و انرژی زیادی از هواداران این تیم می‌گیرم و دوست ندارم انزلی را ترک کنم، اما به شرطی که شرایط برای بهتر شدن تیم وجود داشته باشد.

* ملوان تیمی ۸۰ میلیارد تومانی شد!
-ظاهرا مشکلات مالی در نیم فصل دوم و عدم پرداخت‌های به موقع به بازیکنان باعث مشکلات زیادی در اواخر فصل در ملوان شد و یکی از دلایل افت تیم در هفته‌های پایانی همین موضوع بود.

نمی‌خواستم این مشکلات روی تیم تاثیر بیشتری بگذارد و تلاش کردیم بازیکنان کار خود را به خوبی انجام بدهند. مهندس فهمیده مدیرعامل باشگاه ملوان نیز خیلی تحت فشار قرار داشت و تک و تنها بار سنگینی را به دوش کشید و باید به او خسته نباشید بگویم. با این حال بازیکنان ملوان با ۶۵ درصد دریافتی فصل را به پایان رساندند. بودجه بازیکنان و مربیان ملوان در فصلی که گذشت ۱۲۵ میلیارد تومان بود، اما فقط حدود ۶۵ درصد این رقم پرداخت شد و در واقع ملوان تیمی با بودجه ۸۰ میلیارد تومانی شد. با این بودجه و امکانات ملوان در لیگ برتر بیست و سوم شاهکار کرد و بالاتر از خیلی از تیم‌های پرامکانات دیگر در جدول لیگ ایستاد. - فصل آینده آقای فهمیده و دیگر مدیران باشگاه در ملوان حضور خواهند داشت؟ اواخر فصل مهندس فهمیده خیلی خسته و تنها بود و امیدوارم او در ملوان بماند باشگاه ملوان به افرادی نظیر فهمیده و پوور رشید نیاز دارد. ملوان باشگاهی نیست که ردیف بودجه داشته باشد.

*کیفیت لیگ بالا بود، اما با نبود VAR خیلی ضربه زد
کیفیت بیست و سومین دوره لیگ برتر چطور بود؟

لیگ برتر از نظر فنی کیفیت بالایی داشت شما ببینید در صدر و قعر جدول رقابت تیم‌ها برای قهرمانی و سقوط نکردن چقدر نزدیک بود. این رقابت تا روز آخر ادامه داشت و تیم‌ها رقابت فشرده و سنگینی باهم داشتند، اما مشکلاتی هم مثل وقفه‌های طولانی در نیم فصل اول بخاطر مسابقات جام ملت‌های اسیا و بازی‌های پرفشار در اواخر نیم فصل دوم وجود داشت.

-حاشیه‌های لیگ هم خیلی زیاد به نظر می‌رسید؟

بله حواشی هم زیاد بود! برخی مربیان مدام با تیم‌های دیگر کار داشتند و علیه دیگر تیم‌ها صحبت می‌کردند. نبود VAR عامل بسیاری از مشکلات بود. ببینید چقدر در مورد داوری‌ها در این فصل بحث شد و چقدر داوری‌ها در نتایج مسابقات تاثیرگذار بود. خود ما از ناحیه اشتباهات داوری متضرر شدیم. با آمدن VAR قطعا بسیاری از حاشیه‌ها و مشکلات اینچنینی فوتبال کم خواهد شد. شاید با استفاده از VAR هم معدود اشتباهاتی رخ بدهد، اما وضعیت داوری ما از این شرایط خارج خواهد شد. اکنون همه تیم‌ها هم از اشتباه داوری سود برده اند و هم ضرر کرده اند به این ترتیب هم حق دارند هم حق ندارند! ولی نباید با مصاحبه‌ها قهرمانی و سقوط نکردن‌ها را زیر سوال برد. VAR بیاید قطعا خیلی از مشکلات فوتبال ما کم‌تر خواهد شد.

*روسای کمیته داوران و مسابقات متهم شدند
واقعیت این است که بحث فساد در فوتبال هم مطرح به دلیل نبود VAR مطرح شد. تعارف که نداریم اکنون در این پرونده نام روسای کمیته داوران فدراسیون فوتبال و کمیته مسابقات سازمان لیگ به عنوان متهم مطرح شده است امیدوارم این آقایان از این اتهام‌ها مبرا شوند، اما وقتی VAR نیست برخی تیم‌ها به سمت رئیس کمیته داوران، رئیس مسابقات می‌روند تا به نوعی بتوانند کار را برای خودشان به شیوه‌ای غیر قانونی پیش ببرند! شخص فاسد تصور می‌کند با رشوه می‌تواند به موفقیت برسد

*خواست همه مربیان سالم آوردن VAR برای فصل آینده است
تیم من در لیگ برتر با همین تیمی که نامش درپرونده فساد در فوتبال مطرح شده بازی کرد و از ناحیه داوری متضرر شد. آن زمان من در تیم ذوب آهن اصفهان بودم و با مس رفسنجان بازی کردیم که ۳ بر صفر باختیم پنالتی ما را داور نگرفت و برای حریف هم پنالتی بی مورد گرفته شد! امیدوارم حالا که این پرونده فساد در فوتبال به این مرحله رسیده تمامی مسئولان و ارکان قضایی فوتبال و قوه قضاییه با متخلفین و مجرمین به شدت برخورد کنند نه فقط با این باشگاه بلکه با همه متخلفین فوتبال برخورد قاطع وقانونی صورت بگیرد. هر مربی که سالم کار می‌کند قطعا خواسته اش از فدراسیون فوتبال این است که VAR برای فصل آینده در فوتبال ما راه اندازی شود. این خواست تمامی مربیان سالم فوتبال ما از فدراسیون فوتبال است

*مربی لیگ برتری مدعی شده ۲ سال دیگر جانشین قلعه نویی خواهد شد
من برای رسیدن به جایگاهی که در مربیگری فوتبال و لیگ برتر دارم زحمات زیادی کشیدم به سختی کار کردم در دور افتاده‌ترین نقاط کشور مربیگری کردم و برای کسب اعتبار در مربیگری فوتبال جنگیدم و یک شبه به اینجا نرسیدم. اکنون، اما شاهدیم برخی مربیان می‌خواهند با رشوه دادن ره صدساله را یک شبه طی کنند! یکی از مربیان لیگ برتر در جمعی از بازیکنان و مربیان تیم خودش مدعی شده ۲ سال دیگر جانشین قلعه نویی در تیم ملی خواهد شد! حتما با رشوه می‌خواهد این کار را بکند وگرنه سرمربی تیم ملی شدن به این آسانی‌ها نیست و باید خاک فوتبال را بخورید.

*پرسپولیس شایسته قهرمانی بود استقلال ۳۰ هفته ثبات داشت
-نظر شما در مورد قهرمانی پرسپولیس در این فصل چیست؟

با توجه به اینکه اکنون با باشگاهی قرارداد ندارم و مربی آزاد هستم راحت می‌توانم در مورد این مساله نظرم را بگویم، ولی اگر قرارداد با تیمی داشتم در مورد تیم‌های دیگر صحبت نمی‌کردم. پرسپولیس در این فصل تیم خوبی بود و بازی‌های خوبی هم انجام داد و تیمی با کیفیت بود بنابراین پرسپولیس شایسته قهرمانی بود. استقلال هم در ۳۰ هفته لیگ برتر ثبات داشت و تیمی با ثبات بود، اما پرسپولیس استحقاق قهرمانی را داشت. همه تیم‌ها نیز از اشتباه‌های داوری در این فصل هم سود بردند و هم ضرر کردند. - در پایان می‌خواهم از کادرفنی، بازیکنان، کادرپزشکی، تدارکات تیم ملوان و همچنین هواداران ملوان تشکر کنم که یک فصل رویایی را در ملوان انزلی داشتم و توانستیم نتایج خوبی در این باشگاه در لیگ برتر بیست و سوم رقم بزنیم.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما