شناسهٔ خبر: 67757632 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همراه با المپیک پاریس؛

ژیمناست بریتانیا به دنبال یک خداحافظی باشکوه

تهران- ایرنا- ژیمناست بریتانیایی قصد دارد تا خود را برای خداحافظی رویایی و باشکوه در المپیک پاریس آمده کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از فرانس ۲۴، مکس ویتلاک دارنده سه مدال طلای المپیک تصمیم است تا پس از بازی‌های المپیک پاریس بازنشسته شود.

این ژیمناست ۳۱ ساله سفر خود را در المپیک از بازی‌های ۲۰۱۲ لندن با کسب دو مدال برنز شروع کرد. او در المپیک ۲۰۱۶ ریو در دو بخش حرکات زمینی و خرک حلقه به دو مدال طلا و در مجموع شش اسباب به مدال برنز رسید و به عنوان نخستین دارنده مدال طلای المپیک بریتانیا در رشته ژیمناستیک هنری تاریخ‌ساز شد.

ویتلاک همچنین سه سال پیش در توکیو توانست سومین طلای خود را در المپیک ۲۰۲۰ توکیو در خرک حلقه به دست آورد. او سه بار قهرمان جهان و چهار بار قهرمان اروپا شده است.

ژیمناست بریتانیایی به دنبال یک خداحافظی باشکوه

ویتلاک درباره حضور در بازی‌های المپیک پاریس گفت: دیگر نمی‌توانم تا شروع بازی‌ها صبر کنم. چهارمین المپیکی است که در آن حضور می‌یابم و بسیار هیجان‌زده هستم. مقایسه احساسم در این المپیک با دوره‌های قبلی این رقابت‌ها متفاوت است. من در المپیک لندن ۱۹ سالم بود و به دنبال ایجاد اتفاقی غیرمنتظره بودم. برای این تجربه تلاش زیادی کردم. برای المپیک ریو کمی فشار روی شانه‌هایم بود اما در توکیو فشار سنگینی را روی شانه‌هایم احساس می‌کردم. هرچند فشار بیشتری الان برای پاریس روی شانه‌هایم هست زیرا این آخرین حضورم در المپیک خواهد بود. فقط می‌خواهم بروم و بهترین نمایش را داشته باشم. دفاع از عناوین قبلی در المپیک و در اوج خداحافظی کردن یک رویا است و امیدوارم این رویا را به واقعیت تبدیل کنم.

نظر شما