شناسهٔ خبر: 67036754 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

در سفر یک روزه رییس سازمان نوسازی مدارس کشور به استان یزد انجام شد؛

افتتاح مدرسه۱۲کلاسه شهید حسینی پور اردکان /۲۰۰ کلاس درس در دولت سیزدهم به فضای آموزشی استان یزد اضافه شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ در سفر یک روزه حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و‌ پرورش و رئیس این سازمان به استان یزد؛ مدرسه ۱۲کلاسه شهید حسینی پور اردکان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ در سفر یک روزه حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و‌ پرورش و رئیس این سازمان به استان یزد؛ مدرسه ۱۲کلاسه شهید حسینی پور اردکان افتتاح شد.

خان محمدی در  این مراسم  ضمن گرامی داشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همراهان شهیدشان اظهار داشت: در دولت سیزدهم هدف ما اتمام پروژه های نیمه تمام می باشد تا مردم هرچه سریعتر طعم شیرین خدمت را بچشند.

معاون وزیر آموزش و‌ پرورش در ادامه افزود: خیرین نقش مهمی در توسعه فضاهای آموزشی دارند  اولویت  ما اتمام پروژه های نیمه تمام خیری است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور پس از آیین افتتاح مدرسه 12 کلاسه شهید حسینی‌پور اردکان در گفت‌وگو با خبرنگاران از شهدای خدمت یاد کرد و ابراز داشت: قبل از هر کلامی باید یاد و نام شهدای حادثه اخیر مخصوصاً رئیس جمهور عزیز و دوست‌داشتنی و عاشق آموزش و پرورش را گرامی بدارم.

وی با اشاره به سفرش به استان یزد و شهر اردکان گفت: امروز توفیق پیدا کردم در یک پروژه مشارکتی بین دولت و خیرین مدرسه‌ساز، حضور داشته باشم. مدرسه ۱۲ کلاسه شهید حسینی‌پور به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع تقدیم دانش‌آموزان عزیز شده است .

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مورد اقدامات دولت سیزدهم در استان یزد، اذعان داشت: در دولت سیزدهم، حدود ۲۰۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان یزد اضافه شد که این اقدامات تقریباً با مشارکت ۵۰ درصدی خیرین بوده است.

خان‌محمدی به نقش خیرین مدرسه‌ساز اشاره کرد و بیان داشت: باید از همه خیرین تقدیر و تشکر شود. مخصوصا خیّر این مدرسه که پدر شهید حسینی‌پور است و به نام فرزند خودش مدرسه‌ای را بنا کرده است. روزانه ۴۵۰ دانش‌آموز، یاد و نام این شهید را زنده نگه داشته و ان‌شاءالله راه این شهدا را ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به خدمات رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: در کل کشور در ۱۰۱۷ روز خدمت خالصانه دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید، محبوب و دوست‌داشتنی حدود  ۳۲ هزار کلاس درس به فضاهای آموزشی اضافه شد و این خدمت در نوع خود کم نظیر بود، حدود ۵۴ درصد از این فضاها با مشارکت خیرین بوده و ۶۰ درصد آن هم در مناطق کم‌برخوردار، حاشیه شهرها و مناطق روستایی و عشایری بنا شده است.

 کاظمی مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد نیز با گرامی داشت یاد و خاطره ریس جمهور شهید و تسلیت به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت مدرسه شهید حسینی پور در زمینی به مساحت ۳۲۰۰متر و با زیربنای ۲۰۵۰متر در دو طبقه و با ۱۲کلاس افتتاح شد. وی در انتها خاطر نشان کرد زمین این مدرسه را خیر اهدا کرده است .

گفتنی است در پایان، جلسه ای با حضور  خان محمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، فاطمی استاندار یزد، مهندس کاظمی مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد و سایر مسئولان برگزار شد و پیرامون تکمیل پروژه های نیمه تمام و ساخت مدارس جدید بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما