شناسهٔ خبر: 67035394 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

امسال استقلال بد نتیجه نگرفت

پیروز قربانی: در جایگاهی نیستم دستور برکناری بدهم

سرمربی نفت و گاز گچساران در مورد عملکرد استقلال در فصل جاری صحبت‌های جالبی را مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، پیروز قربانی از جمله پیشکسوتانی است که صحبت‌هایش در سال‌های اخیر در مورد ناکامی‌های استقلال چندان به مذاق هواداران این تیم خوش نیامده است.

قربانی که تیمش امروز مقابل سایپا در تهران شکست خورد، در کنفراس بعد از بازی به صحبت‌های وریا غفوری در مورد عملکرد نکونام و استقلال در فصل جاری واکنش نشان داد.

* پیش پای شما وریا غفوری در مصاحبه‌ای با حمله‌ای شدید به جواد نکونام، از هلدینگ خلیج فارس درخواست برکناری و عدم تمدید قرارداد نکونام را داشت. از نظر وریا مشکلات ایجاد شده با علی خطیر منجر به عدم جذب بازیکن در نیم فصل شد و همین مشکلات در نهایت منجر به عدم تمرکز و قهرمانی استقلال در پایان فصل شد.

از نظر من استقلال با توجه به مشکلاتی که داشت بد کار نکرد. هرچند که یک سری از این مشکلات را خودشان به وجود آوردند. البته که من دورادور قضاوت می‌کنم ولی همانطور که سال‌های قبل هم گفتم و ممکن است دوباره مورد هجمه قرار بگیرم، تصور می‌کنیم از تیم پرسپولیس حمایت می‌شود اما این حرف‌ها بهانه‌ای شده برای من مربی و من بازیکن که عملکرد‌ خودم را از این طریق پوشش دهم. متاسفانه فضای مجازی هم همچین بستری را به خوبی فراهم کرده است.

ویدئو: 334878

وی افزود: از نظر من استقلال اگر نساجی را شکست می‌داد هیچکدام از این داستان‌ها پیش نمی‌آمد. تیمی که سبقه و دی ان ای قهرمانی دارد باید بازی با نساجی را با برد پشت سر می‌گذاشت تا کار به این حرف‌ها کشیده نشود. اگر می‌گویم این بهانه‌ها را نیاورید چون یک سری ازمردم این حرف‌ها را قبول می‌کنند و این تبدیل به یک دستاویزی برای من مربی و بازیکن شده که عملکرد خودم را پشت این بهانه‌ها پنهان کنم.

قربانی اضافه کرد: به هرحال استقلال است و با کسی شوخی نداریم. این تیم همیشه باید برای قهرمانی بجنگد. در مجموع از نظر من استقلال فصل بدی با توجه به مشکلاتی که داشت را پشت سر نگذاشت. هرچند که خیلی از این مشکلات را خودشان به وجود آوردند.

* شما هم مثل وریا غفوری معتقد هستید جواد نکونام باید برکنار شود؟
من نظری در این مورد ندارم. مدیران هلدینگ خلیج فارس می‌توانند بررسی کنند که عملکرد استقلال در این فصل خوب بوده است یا نه. 
من در جایگاهی نیستم که بگویم کسی را بردارند یا برندارند.

قربانی در ادامه افزود: هرکس که سکاندار استقلال باشد من از او حمایت میکنم اما نه حمایت کورکورانه که بروم طرف را بغل کنم و در بغلش غش کنم و قربان صدقه‌اش بروم. حمایت یعنی چیزی را که دیدی اشتباه است باید به زبان بیاوری. حتی اگر تمام تماشاگران هرچه که از دهنشان درمی‌آید به آدم بگویند که متاسفانه این اتفاق برای من افتاده است. بازهم می‌گویم اصلا تصور کنیم که از پرسپولیس حمایت می‌شود چرا که یک سری اشتباهات رخ داده است، اما در نهایت بهتر است به جای این حرف‌ها عملکرد خودمان را بهبود ببخشیم.

1678097

باز هم تاکید می‌کنم پارسال پرسپولیس قهرمان شد چون سپاهان نتوانست ملوان را شکست دهد. امسال پرسپولیس قهرمان شد چوم استقلال از پس نساجی برنیامد. این که نذاشتند و نمی گذارند واقعا درست نیست. به هرحال بازی‌ها را دیده‌ایم. استقلال در خیلی از دیدار‌ها خوب بود و در خیلی از بازی‌ها نتوانست انتظار هواداران را از نظر سبک بازی برآورده کند.

قربانی در ادامه گفت: ضمنا یک انتقاد هم از جواد نکونام دارم که خودش بازیکن بزرگی بوده ولی در عالم مربیگری با وجود احترامی که برایش قائلم اما بازیکنانی که در اختیار داشت بازیکنان چندان بدی هم نبودند ولی ایشان از ابتدای فصل مدام می‌گفتند که من بازیکن ندارم. به هرحال بازیکنان مصاحبه‌ها را می‌خوانند و ممکن است از این حرف‌ها سرخورده شوند.

وی اضافه کرد: به هرحال بازیکنان خوبی در اختیار استقلال بود اما متاسفانه به هردلیلی نشد که قهرمان شوند. حالا مالکیت این تیم باید تصمیم بگیرد که نکونام بماند یا برود که این موضوع هم باید از نظر فنی بررسی شود اما در مجموع از نظر من امسال استقلال بد نتیجه نگرفت.

نظر شما