شناسهٔ خبر: 67549320 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

با مسافران پاریس| عضو تیم ملی شمشیربازی:

شمشیربازی ایران در مسیر صحیحی قرار گرفته است

عضو تیم ملی شمشیر بازی گفت: شمشیربازی مسیر صحیحی را در پیش گرفته است و اگر همین مسیر ادامه داده شود با مدال المپیک همراه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

محمد فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره مسابقات المپیک پاریس اظهار کرد: به‌دلیل اینکه کسب سهمیه المپیک در شمشیربازی تفاوت دارد به مدت یک‌سال در تمام رویدادهای ورزشی شرکت کردیم و در سال گذشته به‌طور مداوم در اردو حضور داشتیم. مسابقات بسیاری را پشت سر گذاشتیم و در واقع روند تمرینی ما قطع نشد و در حال حاضر نیز در اردو به سر می‌بریم.

وی افزود: فاصله ۲۰ روز تا المپیک زمانی نیست که بخواهیم از فدراسیون خواسته یا انتظاری داشته باشیم، ضمن اینکه شرایط خوبی برای شمشیربازان فراهم بوده است، چراکه اردوهای خوبی را پشت سر گذاشتیم و در تمام مسابقات بین‌المللی شرکت کردیم؛ شرایط ایده‌آل است و امیدوارم این روند ادامه‌دار باشد.

عضو تیم ملی شمشیربازی ایران پیرامون عملکرد احتمالی کاروان ایران تصریح کرد: شرایط در المپیک متفاوت است و نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد. ورزشکاران شمشیربازی تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌اند و با هدف کسب مدال به مصاف رقبای خود خواهند رفت.

وی ادامه داد: برای دومین بار پیاپی است که به‌صورت تیمی در المپیک شرکت می‌کنیم، شمشیربازی در سال‌های گذشته روند رو به رشدی داشته است و تنها رشته‌ای است که در المپیک به‌صورت تیمی شرکت خواهد کرد.

فتوحی با اشاره به عملکرد قابل قبول شمشیربازان بیان کرد: تمام این موارد نشان‌دهنده رشد و ارتقای شمشیربازی است که هر روز در حال افزایش است. نسل‌های بعدی نیز همین مسیر را ادامه خواهند داد و امیدوارم با کسب مدال المپیک آینده متفاوتی را برای این رشته ورزشی رقم بزنیم.

وی اضافه کرد: شمشیربازی مسیر درستی را در پیش گرفته است و اگر همین مسیر ادامه داده شود با مدال المپیک همراه خواهد بود.

عضو تیم ملی شمشیربازی پیرامون مهم‌ترین دغدغه شمشیربازان خاطر نشان کرد: مهم‌ترین مسئله در شمشیربازی منابع مالی است، چراکه بودجه این رشته ورزشی نسبت به افتخاراتی که کسب کرده نیازهای فدراسیون شمشیربازی را برطرف نمی‌کند. از همین‌رو کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان باید تجدید نظری روی منابع مالی این رشته داشته باشند.

وی یادآور شد: اگر قصد داریم از شمشیربازی به‌عنوان رشته‌ای که ۴۸ مدال در المپیک دارد نهایت بهره‌وری را داشته باشیم باید منابع مالی خوبی به آن تزریق شود.

فتوحی درباره استعداد پروری در این رشته ورزشی تصریح کرد: شمشیربازی نشان داده است اگر مورد توجه قرار بگیرد، پتانسیل بالایی برای کسب مدال دارد و می‌تواند در المپیک مقام‌های متعددی را به دست بیاورد.

وی تاکید کرد: اردوهای بسیاری را پشت سر گذاشتیم و تمام تلاش خود را برای کسب سهمیه المپیک به کار گرفتیم و در حال حاضر هدفی به غیر از کسب مدال نداریم. هر آنچه که باید را انجام داده‌ایم و در مدت زمان باقی‌مانده نیز برای موفقیت تلاش خواهیم کرد تا نماینده خوبی برای ایران در المپیک باشیم.

نظر شما