شناسهٔ خبر: 67035007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل:

برنامه‌های فرهنگی موکب ایثارگران اردبیل در عراق تقویت می‌شود

اردبیل - ایرنا - دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل با اشاره به آمادگی خادمان زوار اربعین برای اعزام به عراق جهت ساماندهی محل استقرار موکب‌ها گفت: امسال برنامه‌های فرهنگی ما پررنگ تر از سایر خدمات خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سعید رضایی شامگاه چهارشنبه در همایش خادمان موکب العباس (ع) مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل اظهار کرد: امسال سومین سال خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی را در عراق تجربه خواهیم کرد و به زودی عوامل اجرایی در قالب تیم‌هایی برای تمهید مقدمات اسکان، تغذیه و هدایت زوار به عراق عزیمت خواهند کرد.

وی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر پررنگ شدن برنامه‌های فرهنگی و ارتباط حسنه خادمان موکب ها با زوار اربعین در عراق، افزود: امسال سه نفر از خادمان، عهده دار تهیه و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در موکب العباس (ع) مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل در عراق خواهند بود و از روحانی موکب نیز برای وعظ، مداحی و دعا و نیایش استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: خادمان زوار امام حسین (ع) با خاکساری تمام، تن به هر خدمت و کار پرزحمتی در پیاده روی اربعین می‌دهند اما تقسیم کار باید به طور کامل رعایت شود و ایمنی و امنیت جانی زوار و خادمان، جدی گرفته شود و هیچ بی مبالاتی و سهل انگاری از هیچ رده و فردی قابل چشم پوشی نخواهد بود.

وی تصریح کرد: روزانه در ۲ موکب مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل در عراق ۱۰ هزار وعده غذای گرم در صبحانه، ناهار و شام به زوار داده خواهد شد و با توجه به ضرورت رعایت ذائقه ایرانیان، برنامه غذایی اعلام شده موکب‌ها هرگز تغییر نخواهد یافت.

سردار رضایی گفت: محل اسکان موکب‌های ما در عراق نسبت به سال‌های قبل ساماندهی شده و برخی نواقص رفع گردیده و محل اسکان بانوان از آقایان تفکیک شده است و کارهای عمرانی دیگری نیز برای ساماندهی هر چه بیشتر موکب‌ها در حال انجام است و برادران عراقی نیز کمک و همکاری می‌کنند.

خادمان موکب العباس (ع) بیمه می‌شوند

مدیر اجرایی موکب العباس (ع) مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل هم در این همایش توجیهی گفت: خادمان موکب‌ها شامل پزشک، پرستار، راهنما، روحانی، آشپز، مستندساز، انباردار، مسئول تاسیسات و مسئول بهداشت خواهند بود و افراد مورد نظر برای هر یک از این مسئولیت‌ها امروز مشخص می شوند.

سرهنگ پاسدار سید حسین حسینی افزود: با توجه به وجود اتباع خارجی از کشورهای مختلف در بین زوار اربعین حسینی، ثبت مشخصات و تابعیت زوار اسکان یافته در موکب‌های مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل ضروری است و ۲ نفر به این منظور انتخاب شده اند.

او تاکید کرد: خادمان موکب العباس (ع) مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل گذرنامه‌های خود را آماده کنند و هر گذرنامه باید از هم اکنون حداقل هشت ماه اعتبار داشته باشد و فهرست مشخصات خادمان موکب‌ها از طریق سامانه به ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور اعلام خواهد شد.

حسینی گفت: عوامل و خادمان موکب‌ها بیمه خواهند شد و بیمه‌ها شامل خسارت‌های سرپایی، مجروحیت، نقص عضو و فوت خواهد بود و همه فعالیت‌های فرهنگی و خدماتی خادمان موکب‌ها توسط مستندسازان به تصویر کشیده خواهد شد.

به گفته دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل، زمان حرکت خادمان موکب‌های مجمع به عراق برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی ۲۰ مردادماه است.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و به لحاظ سابقه و صبغه مذهبی و تاریخی، آیین‌های عاشورایی و مراثی آن به ویژه در ماه محرم از شور و حال ویژه‌ای برخوردار است.

نظر شما