شناسهٔ خبر: 67034936 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فوتبال لیگ دسته یک؛

فجر سپاسی شیراز همچنان امیدوار به صعود به لیگ برتر فوتبال + فیلم      

شیراز - ایرنا - دیدار تیم های فجر شهید سپاسی شیراز و مس سونگون تبریز در لیگ دسته یک فوتبال با برتری شیرازی ها پایان یافت تا فجری‌ها همچنان امیدوار به صعود به لیگ برتر باشند؛ هر چند کار آنها و چادر ملو به هفته آخر کشیده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دیدار تیم های فجر شهید سپاسی شیراز و مس سونگون تبریز که از هفته سی و سوم رقابت های لیگدسته یک کشور شامگاه چهارشنبه در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد و تیم فجر با ارایه یک بازی برتر با سه گل تیم مس سونگون تبریز را از پیش رو برداشت.

این بازی از حساسیت زیادی به ویژه برای شیرازی ها بر خوردار بود؛ چرا که این تیم تنها در صورت برد مقابل حریفش و توقف چادر ملو مقابل شاهین بندرعامری، می توانست همچنان امیدوار به کسب سهمیه لیگ برتر باشد که اینگونه شد و کار صعود تیم دوم از بین فجر و چادر ملو به هفته آخر کشیده شد.

بازی این ۲ تیم با چهار دقیقه تاخیر به دلیل همزمان شدن با سایر دیدارها به ویژه در بالا و پایین جدول آغاز شد، فجری‌ها که می دانستند نیاز به برد دارند، با حمایت بیش از پنج هزار تماشاگر بازی را بهتر آغاز کردند.

اما در آن سوی میدان هم تیم مس سونگون تبریز که در میانه جدول قرار داشت و خیالش راحت بود، با هدایت علی کلانتری سرمربی شیرازی و سابق تیم فجر که این تیم را ۲ بار به لیگ برتر آورده بود، با ارایه یک بازی جوانمردانه آمده بود تا به حرف و حدیث ها پایان دهد.

شیرازی ها هم در این هفته نیم نگاهی به بازی تیم چادرملو مقابل تیم شاهین بندر عامری داشتند و در صورتی که یزدی ها مقابل این تیم شکست می خوردند، آنگاه شاگردان مهدی رجب زاده سرمربی تیم فجر با برتری برابر تیم مس سونگون و با یک امتیاز بیشتر، به رده دوم جدول صعود می کردند.

حتی تساوی چادرملو هم با توجه بازی رو در رو با تیم فجر که هر ۲ منجر به برد یزدی‌ها شده است، شانس این تیم را برای صعود بیشتر می کرد از این رو شکست چادر ملو انتظاری بود که زردپوشان شیرازی داشتند.

بازی با برتری فجری‌ها آغاز شد و در دقیقه پنج بازی هم مهدی شریفی مهاجم این تیم از اشتباه مدافع و دروازه بان تیم مس سونگون استفاده کرد اما ضربه اش با بدشانسی و با اخلاف اندک از روی دروازه تیم میهمان به بیرون رفت تا میزبان به گل نرسد.

دقیقه ۱۷ این بار نوبت به تیم مس سونگون رسید تا مقابل دروازه تیم فجر خودی نشان دهد اما ضربه سر حسین فلاحیان مهاجم تیم مس از کنار دروازه تیم فجر به بیرون رفت.

دقیقه ۲۳ باز هم تیم فجر صاحب یک فرصت شد و ضربه خوب میثم مرادی با فاصله بسیار کم از کنار دروازه تیم میهمان به بیرون رفت تا میزبان به گل نرسد.

دقیقه ۲۷ یک فرصت هم برای تیم مس سونگون به دست آمد که با واکنش خوب غلامزاده سنگربان تیم فجر، دفع شد.

در این لحظات فجری‌ها بهتر نشان دادند و عاقبت هم به گل رسیدند.

مدافع پیش‌تاخته فجر گلزنی کرد

تیم فجر در دقیقه ۴۳ به گل دست یافت، در این لحظه بر روی ارسال ضربه کاشته عباس بوعذار و با ضربه سر محکم شاهین طاهرخانی، گل نخست فجری‌ها رقم خورد.

یک دقیقه بعد از گل تیم فجر، تیم میهمان روی فرار حسین فلاحیان و تک به یک شدن با علی غلام زاده سنگربان فجر، صاحب فرصت شد اما دروازه بان ضربه مهاجم تیم مس را به کرنر فرستاد تا میهمان به گل مساوی نرسد.

عاقبت نیمه نخست فجری‌ها با برتری به رختکن رفتند، همچنین در نیمه نخست تیم خیبر خرم آباد با ۲گل تیم آریو اسلامشهر را شکست داد تا صعودش به لیگ برتر را قطعی کند و تیم چادر ملو هم در این نیمه در بوشهر مقابل تیم شاهین بندر عامری مساوی کرد تا یزدی‌ها همچنان شانس صعود داشته باشند.

میزبان نیمه دوم طوفانی بازی کرد

فجری‌ها با شروع نیمه دوم که می دانستند یک گل اندوخته مناسبی نیست، باز هم بازی را هجومی آغاز کردند و در دقیقه ۵۰ ضربه محسن سیفی از کنار دروازه تیم مس به بیرون رفت تا زنگ خطر گل دوم میزبان به صدا در آید.

گل دوم فجر

دقیقه ۵۹ بازی ضربه خوب مهدی شریفی مهاجم تیم فجر تبدیل به گل دوم این تیم شد تا خیال فجریها راحت شود اما آنها همچنان چشم به بازی چادر ملو داشتند.

دقیقه ۶۹ در ادامه برتری تیم فجر، مهدی شریفی می توانست خود را ۲ گله و میزبان را به گل سوم برساند اما ضربه این بازیکن با تجربه با اختلاف اندک از کنار دروازه تیم مس سونگون به بیرون رفت.

فجریها در ادامه بازی هم برتری خود را حفظ کردند. هر چند تیم مس در دقیقه ۸۲ خطرناک ظاهر شد و ضربه بهزاد نوروزی با واکنش خوب غلامزاده دروازه بان تیم فجر به کرنر رفت تا میهمان باز هم به گل نرسد.

گل سوم تیم فجر، تیر خلاص

دقیقه ۸۴ بازی تیم فجر روی یک ضد حمله سریع به گل سوم دست یافت، در این لحظه امید افشون بازیکن تعویضی تیم فجر که در نیمه دوم به زمین آمده بود، روی پاس در عمق محسن سیفی با دروازه بان تیم مس تک به تک شد و او را از پیش رو برداشت و با یک ضربه دقیق ، گل سوم تیم میزبان را به ثمر رساند تا کار تیم مس تمام شود و شادی روی سکوهای ورزشگاه حافظیه نقش ببندد.

جیمی جامپ شیرازی بازهم به زمین آمد

در حالی که بازی با نتیجه سه بر صفر به سود فجر در جریان بود، یک تماشاگر که به جیمی جامپ شهرت دارد، وارد زمین شد اما ماموران مستقر در ورزشگاه او را به بیرون زمین هدایت کردند، این برای چندمین بار طی بازیهای تیم فجر در این فصل بود که جیمی جامپ به زمین می آمد.

در نهایت این بازی خوب با نتیجه سه بر صفر به سود فجریها پایان یافت.

خیبر خرم آباد قهرمان شد و جشن صعود گرفت

به گزارش ایرنا، با پایان یافتن هفته سی و سوم تیم خیبر خرم آباد با ۷۶ امتیاز ضمن کسب عنوان قهرمانی لیگ دسته یک، جواز صعود به لیگ برتر را برای نخستین بار به دست آورد، فجر سپاسی شیراز با ۷۰ امتیاز و تفاضل گل بهتر در جایگاه دوم ایستاد اما از آنجا که ملاک صعود تیم دوم بازی رو در رو است چادر ملو شانس بیشتری برای صعود به لیگ برتر دارد.

در هفته آخراین رقابت ها که ۲۱ خرداد برگزار می شود، تیم چادر ملو در یزد میزبان تیم دریا بابل است و تیم فجر در شهرستان جم به مصاف تیم پارس جنوبی این شهر می رود.

درصورتیکه یزدیها در بازی آخر برابر دریا بابل مساوی کنند و یا شکست بخورند، تیم فجر می تواند با برتری مقابل تیم پارس جنوبی جم به عنوان تیم دوم راهی لیگ برتر شود.

باید تا هفته آخر صبر کرد تا مشخص شود از بین تیم فجر و چادر ملو کدام یک سهمه دوم لیگ برتر را می گیرند.

شاهین بندرعامری و خوشه طلایی مشهد به دسته دوم سقوط کردند

همچنین در این هفته در پایین جدول تکلیف ۲ تیم خوشه طلایی و شاهین بندرعامری برای سقوط به دسته دوم قطعی شد و در هفته آخر هم از بین داماش گیلان و دریا بابل تکیف سومین تیم سقوط کننده مشخص خواهد شد.

در مسابقات فوتبال دسته یک باشگاه های کشور( جام آزادگان ) ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جدول جواز صعود به لیگ دسته برتر دوره بیست و چهارم را کسب خواهند کرد و سه تیم انتهای جدول هم راهی لیگ دسته دوم می شوند.

نظر شما