شناسهٔ خبر: 67033557 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رسیدگی به مشکلات مردم باید از اولویت‌های کاری باشد

رسیدگی به مشکلات مردم باید از اولویت‌های کاری باشد سرپرست استانداری آذربایجان شرقی رسیدگی وحل مسائل و مشکلات مردم را از اولولیت‌های مهم کاری عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

 سرپرست استانداری آذربایجان شرقی  درجلسه شورای اداری با تاکید بر اینکه رسیدگی به مشکلات مردم باید از اولویت‌های کاری باشد گفت: خدمت به مردم را از وظایف اصلی خود می‌دانیم و برای رضایت آنها و حل مشکلاتشان تمام تلاش خود را به کار می‌بریم.

 محمدی افزود:امروز وظیفه شورای اداری بسیار سنگین است و این وظیفه بر دوش مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار دارد که باید با همراهی، همدلی و هماهنگی یکدیگر تا آخر دولت سیزدهم و حتی دولت بعدی طوری کار‌ها را به پیش برریم که مردم خرسند باشند.

وی به حادثه بالگرد رئیس جمهور تلاشگر وخستگی ناپذیر وهمراهان عزیزشان اشاره کرد وگفت:روز وقوع حادثه بالگرد یکی از روز‌های سخت و جان فرسای عمر ما بود، اما فرمایش رهبر معظم انقلاب در روز حادثه که فرمودند که در کلان مدیریتی کشور هیچ خللی ایجاد نمی‌شود، تسکینی بر درد و آلام ملت ایران به خصوص استان ما شد.

این نماینده دولت دراستان  با بیان اینکه همه ما مدیران دولت وظیفه داریم تا راه شهیدان خدمت را ادامه دهیم افزود:آن‌ها رفتند، اما ما و راه آنها مانده است. اکنون همه ما موظف هستیم تا راهی که رئیس جمهور محبوب کشور ترسیم کردند را با هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب ادامه دهیم که در یک کلمه خدمتگذاری صادقانه خلاصه می‌شود.

محمدی به ویژگی‌های اخلاقی بی نظیر امام جمعه محبوب تبریز اشاره کردو گفت:در این هشت سالی که در خدمت حاج آقا آل هاشم بودیم، محبوب قلوب همه ما شدند. سلوک رفتاری و اخلاقی ایشان باعث شد تا همه، ایشان را مانند پدر معنوی خود بدانند و این شد که در مراسم تشییع پیکر ایشان در شهر تبریز بالای یک میلیون نفر شرکت کردند ودر مراسم تشییع استاندار شهید در مراغه نیز که یک شهر ۱۷۰ هزار نفری است، بیش از ۳۰۰ هزار نفر حضور یافتند که در تاریخ این دیار بی نظیر بود .

 وی اقدامات استاندار شهید را در این مدت کوتاه مدیرتی خود در آذربایجان شرقی بسیار خوب خواندوافزود: درچهار ماهی که در خدمت دکتر رحمتی بودیم حتی روز‌های تعطیل نیز ایشان در جلسات مختلف و بازدید در شهرستان‌ها حضور می‌یافت و پرتلاش بود. گویا آمده بود تا یک سلوک مدیریتی را در استان ما پایه گذاری کند که مردم هیچ گاه خدمات ارزنده شان را برای استان فراموش نخواهد کرد.

وی با تاکید بر این‌که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید اجرای طرح‌های ناتمام خود را در اولویت‌های کاری خودشان قرار دهند گفت: مدیران با تمام توان به میدان بیایند وطرح‌های نیمه‌تمام استان را به پایان برسانند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی همچنین به مصوبات سفردوم رئیس جمهور اشاره کرد وافزود:مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری زیر ۵۰ درصد تحقق یافته که دستگاه‌های اجرایی باید پیگیر تخصیص اعتبارات باشند تا به نتیجه نهایی برسند.

تراب محمدی ادامه داد: نباید در این فاصله کم باقی مانده تا زمان تشکیل دولت جدید حتی یک نفر از ادارات ناراضی بیرون برود. همان طور که شهدای ما عمرشان گذشت، عمر ما نیز تمام می‌شود. اما تا زمانی که زنده هستیم باید به مردم خدمت کنیم چرا که خدمت به خلق الله عبادت است بنابراین نباید کار مردم را به امروز و فردا بیندازیم.

 وی به پرشور برگزار کردن انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه نیز اشاره کردگفت: با توجه به حساسیت‌های موضوع و امیدواری مردم، باید سعی کنیم تا کار‌های عقب مانده در این روز‌ها به سرانجام برسد و زمینه‌ساز انتخاباتی پرشور شود.

 امام جمعه موقت تبریز هم در این جلسه بر پیگیری و حل مشکلات مردم تاکید کرد وگفت:خدمت به مردم باید در اولویت کاری مسولان باشد وبرای حل مشکلات مردم با تمام توان در میدان باشند.

ححت الاسلام مطهری اصل افزود:ادم اگر کسی را دوست نداشته باشد حاضر به فداکاری به ان نمی‌شود، اول باید مردم را دوست داشت وبعد از این می‌توان ازجان و دل خدمت کند.

وی به ویژگی‌های بارز آیت الله آل هاشم اشاره کرد و گفت: امام جمعه فقید تبریز عاشق بود؛ عاشق ولایت، رهبر معظم انقلاب و عاشق مردم، این بزرگوران به ما نشان دادند که در کنار ولایت می‌توان در خدمت مردم بود و همان‌طور که رهبری فرمودند با رفتن کسی خدشه‌ای به مسیر انقلاب وارد نخواهد شد.

وی ادامه داد:شهدای خدمت و در رأس آنها شهید آیت‌الله رئیسی، سید محرومان که پنجاه دیدار استانی در این سه سال داشت و شبانه‌روز کار می‌کرد و چه زیبا رهبر معظم انقلاب فرمودند آقای رئیسی خستگی سرش نمی‌شد و شبانه‌روز تلاش می‌کرد، قهرمانان میدان خدمت به مردم بودند.

فرمانده سپاه عاشورا نیز در این جلسه به شهادت شهدای خدمت اشاره کرد و گفت:در نبود این عزیزان مخصوصا امام جمعه محترم و مردم دار واستاندار فقید وظیفه ما در استان خیلی سنگین شده و باید نوعی رفتار کنیم که جای خالیشان احساس نشود ومثل این عزیزان در میدان خدمت به مردم باشیم.

سردار عباسقلی زاده افزود:این عزیزان در خدمت به مردم شب و روز نمی‌شناختند جای خالی شان تا پر شدن نباید درمیان مردم احساس شود وباید فراتر از ازمان حیاتشان به وظیفه خودمان عمل کنیم تا هم برای مردم عزیزمان، مسولان کشوری و ازهمه مهم‌تر بحران نبودنشان برای مقام معظم رهبری مشخص نشود.

 وی بااشاره به اینکه تبریز و استان در همه حوزه‌ها مخصوصا مسائل انقلاب جزاولین‌ها بوده است گفت:مردم ولایی وانقلابی تبریز و استان دربدرقه میلیونی شهدای خدمت حماسه آفریدند واگر نبود این حماسه بی نظیر مردم قدر شناس شاید در سایر استان‌ها شاهد ان نبودیم.

وی به خدمات وزحمات خالصانه امام جمعه شهید واستاندار فقید استان اشاره کرد وگفت:حضرت آیت الله آل هاشم بیشتر از بنده به پایگاه ها‌ی بسیج سر می‌زند ودر خدمت به مردم شب و روز نمی‌شناختند واستاندار فقید استان نیز دکتر مالک رحمتی رسیدگی وحل مشکلات مردم را در اولویت کاری خود قرار داده بودند که شهادت تنها اجری بود از طرف خداوند این عزیزان را جاودانه کرد.

 فرمانده سپاه عاشورا در بخش دیگری از سخننان خود به برگزاری انتخابات پرشور در ۸تیرماه تاکید کرد و گفت:انشاءالله با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای ضمن نقش بر آب کردن نقشه‌های شوم دشمنان علیه ونظام رئیس جمهوری را در تراز انقلاب انتخاب خواهیم کرد که ادامه دهنده راه شهیدان خدمت مخصوصا آیت الله رئیسی باشد و مشکلات اقتصادی ومعیشتی کشور را حل کند.

عضو هیات رئیسه و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به اقدامات ماندگار دولت سیزدهم در مقایسه با دولت گذشته اشاره کرد و گفت:در دولت سیزدهم، رئیس جمهوری به روی کار آمد که پیکر او را در کوه و تپه‌ها می‌گشتیم تورم ۶۰ درصدی را به ۳۷ درصد رساند و انضباط مالی که ایجاد کردوسرمایه اجتماعی را بازگرداند که در دولت‌های گذشته کم نظیر بود.

وی با بیان اینکه وقتی دولت سیزدهم به روی کار آمد، حرف‌های ناسزای بسیاری شنید، اما مملکت داری کرد. گفت:در دوران وزیر نفت وقت (دولت دوازدهم) که فقط ۳۰۰ هزار بشکه نفت فروخته می‌شد، گفتیم این فروش را حتی خود استان هم می‌تواند انجام دهد دیگر چه نیازی به وزیر است؟ دولت قبلی به پیش فروش نفت اقدام کرده بود که جلوی آن گرفته شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در روز‌های سخت بعد از شهادت شهدای خدمت قرار داریم، گفت: اکنون مردم از اراده ما مسئولان نظام اراده می‌گیرند. هرکسی شهید شده است، به قافله شهدا پیوسته و برای همیشه ماندگار شده است.

نظر شما