شناسهٔ خبر: 67033131 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مقاوم سازی بیش از 47 درصد واحدهای مسکونی روستایی مهاباد

بیش از 47 درصد واحدهای مسکونی روستایی مهاباد تاکنون مقاوم سازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز مهاباد ، فرماندار ویژه مهاباد در نشست مشورتی دهیاران این شهرستان با اعلام این خبرگفت: از دهیاران و شوراهای اسلامی روستا انتظار داریم اطلاع رسانی لازم را برای دریافت این تسهیلات با بازپرداخت ۲۰ ساله در سطح روستاها انجام دهند.

 فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به سهمیه هزار و ۴۰4 موردی تسهیلات مقاوم سازی و ساخت مسکن روستایی دراین شهرستان افزود: روستاییان از وام سه و نیم میلیارد ریالی ساخت مسکن که شرایط مناسبی دارد، استفاده کرده و خانه های خود را مقاوم کنند.

فرماندار ویژه مهاباد با تاکید بر اینکه بانک ها حق سخت گیری خارج از بخشنامه را ندارند، تصریح کرد: متقاضیانی که برای دریافت تسهیلات مسکن مشکل ضمانت دارند برای رفع مشکل به فرمانداری اطلاع دهند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری افزود: مشارکت فراگیر در سطح شهر و روستا علاوه بر انتخاب شدن فرد اصلح زمینه اقتدار و قدرت نظام را در عرصه های داخلی و خارجی فراهم می کند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با تاکید بر لزوم عزم جزم مسئولان و تعامل و همدلی مردم برای رفع مشکلات در سطح کلان گفت: اتمام طرح های در حال اجرا در              حوزه های مسکن، طرح هادی، آب و فاضلاب، راه، ورزش و مدرسه سازی نیاز به اختصاص اعتبارات بیشتر دارد که باید با پیگیری های مستمر به نتیجه برسد.

دراین نشست، مهمترین طرح های در حال اجرای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای ، برق ،  بنیاد مسکن، بیمه سلامت، آب و فاضلاب و آموزش و پرورش اعلام شد.

تعیین حریم رودخانه ها، افزایش سهمیه قیر برای آسفالت جاده ها، نظارت بر نرخ گذاری ماشین آلات کشاورزی، تسریع در اجرای طرح هادی، رفع مشکل مدارس کانکسی، پیگیری گازرسانی به روستاهای بخش خلیفان و بهبود وضعیت جاده مهاباد - سردشت، از خواسته های مهم نمایندگان ادارات و روسای شوراهای اسلامی بخش های مرکزی و خلیفان بود.

<div id="video-display-embed-code_11187261"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4252397/11187261?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما