شناسهٔ خبر: 67032831 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

نتانیاهو در مرز لبنان: برای اقدامی مقتدرانه در جبهه شمالی آماده هستیم

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل امروز در بازدید از مرز لبنان گفت که اسرائیل برای اقدام قدرتمند در شمال آماده است تا امنیت را در آن برقرار کند. حزب‌الله لبنان گفته است که به دنبال گسترش درگیری نیست اما آماده است اگر جنگی به آنها تحمیل شود پاسخ دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل امروز در بازدید از مرز لبنان گفت که اسرائیل برای اقدام قدرتمند در شمال آماده است تا امنیت را در آن برقرار کند. حزب‌الله لبنان گفته است که به دنبال گسترش درگیری نیست اما آماده است اگر جنگی به آنها تحمیل شود پاسخ دهد.

درگیری‌های محدود و تقریبا هر روزه اسرائیل و حزب‌الله از روزهای اول جنگ در غزه آغاز شد و در ماه‌های گذشته نگرانی‌هایی از یک جنگ تمام‌عیار را برانگیخته است. از دو شب پیش، پس از حمله‌های موشکی حزب‌الله به شمال اسرائیل، آتش‌سوزی‌های بزرگی در آن مناطق رخ داد و این به نگرانی از جنگی دیگر افزوده است.

در تازه‌ترین تحول، بنیامین نتانیاهو که امروز به مرزهای شمالی اسرائیل رفته است هشدار داد: «اگر کسانی فکر کنند می‌توانند به ما آسیب بزنند و ما واکنشی نشان نخواهیم داد در اشتباه‌اند.»

«ما برای اقدامی مقتدرانه در شمال آماده‌ایم. هر طور شده امنیت را به شمال بازمی‌گردانیم.»

پس از حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل، ساکنان بخش بزرگی از شمال اسرائیل به مناطق دیگر منتقل شدند و آتش‌سوزی دو روز گذشته سبب شد بار دیگر شمار کمی از ساکنان باقی‌مانده که در خطر حریق بودند نیز از منطقه خارج شوند، از جمله از شهر کریات شمونا که تصاویر حریق در اطراف آن به طور گسترده‌ای منتشر شد.

لوسی ویلیامسون خبرنگار خاورمیانه بی‌بی‌سی از مرز اسرائیل با لبنان گزارش داد که ساکنان منطقه که اکنون عمدتا متروکه است می‌گویند از چند هفته پیش در تلاش برای مهار آتش‌‌سوزی پراکنده بوده‌اند. 

به گزارش لوسی ویلیامسون، حملات موشکی حزب‌الله در چند روز گذشته آتش‌سوزی‌هایی را در شمال اسرائیل ایجاد کرد که در آن بخش‌هایی از جنگل‌ها سوختند و ۱۱ نفر هم به دلیل استنشاق دود راهی بیمارستان شدند.

تیم‌های اطفای حریق که برای مهار شعله‌های آتش به کریات شمونا اعزام شده‌ بودند می‌گویند بعد از ۲۰ ساعت آتش را مهار کرده‌اند.

ایتامار بن‌گویر وزیر امنیت داخلی اسرائیل امروز در بازدید از آتش‌نشانان در نزدیکی کریات شمونا گفت که «پاسخ دولت به موشک‌های حزب‌الله باید جنگ باشد.»

هرتزل هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل می‌گوید در هفته جاری پرتاب راکت‌ از لبنان آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای را ایجاد کرده است و نیروهای ارتش «برای حمله نظامی در مرز شمالی با لبنان می‌شوند».

منبع: بی بی سی 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما