شناسهٔ خبر: 68499088 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

سفر پاپ فرانسیس به اندونزی

پاپ فرانسیس امروز سه‌شنبه سفر خود را به چهار کشور آغاز کرد که نخستین مقصد وی، اندونزی، کشوری با اکثریت مسلمان است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در طولانی‌ترین سفر خود به چهار کشور در آسیا و اقیانوسیه، روز سه‌شنبه به اندونزی، کشوری با اکثریت مسلمان سفر کرد.

جاکارتا گلوب به نقل از جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی نوشت: من به نمایندگی از مردم اندونزی به گرمی از سفر پاپ فرانسیس به اندونزی استقبال می‌کنم.

ویدودو گفت که امیدوار است در مورد مسائل صلح، از جمله چگونگی کاهش جنگ روسیه و اوکراین و بحران غزه بحث و گفت‌وگو انجام شود.

وی افزود: این یک دیدار تاریخی خواهد بود. اندونزی و واتیکان تعهد مشابهی برای ایجاد صلح و برادری و همچنین تضمین رفاه مردم دارند.

پاپ فرانسیس پس از ورود، یک جلسه غیررسمی با گروهی از پناهندگان ساکن اندونزی برگزار کرد. واتیکان جزئیات کمی در این رابطه ارائه کرد؛ اما گفت که این گروه شامل افرادی از سومالی، سریلانکا و اعضای اقلیت روهینگیا از میانمار است.

پاپ فرانسیس قرار است از کاخ ریاست جمهوری اندونزی، کلیسای جامع جاکارتا و مسجد استقلال بازدید کند.

به گزارش واتیکان نیوز، با توجه به اینکه اندونزی به عنوان الگوی تساهل و همزیستی تلقی می‌شود، پاپ احتمالاً به ترویج برادری انسانی و گفت‌وگوی بین ادیان ادامه خواهد داد.

این سومین سفر پاپ به اندونزی پس از پل ششم در سال ۱۹۷۰ و ژان پل دوم در سال ۱۹۸۹ است.

سفر پاپ به آسیای جنوب شرقی همچنین شامل توقف‌هایی در پاپوآ گینه نو، تیمور شرقی و سنگاپور است. این چهل و پنجمین سفر خارج از کشور پاپ است.

انتهای پیام/

نظر شما