شناسهٔ خبر: 67032362 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرمایه‌گذاری مخابراتی در سنندج

از اول امسال تاکنون ۵۵۷ میلیارد و ۷۷۴ میلیون ریال برای توسعه و ارتقا زیرساخت‌های مخابراتی در شهرستان سنندج سرمایه گذاری شده است.

صاحب‌خبر -

مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار کرد: از مجموع سرمایه گذاری در این شهرستان در حوزه ارتباطات سیار با ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار بیشترین سرمایه گذاری صورت گرفته است.

آزاد حکمت افزود: ارتقای تکنولوژی هفت سایت تلفن همراه به TD-LTE و ۴ G، نصب و راه اندازی چهار سایت جدید موبایل فول تکنولوژی و راه اندازی تکنولوژی ۵ G در یک نقطه شهری از پروژه‌های محقق شده در حوزه ارتباطات سیار است.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور بهبود عملکرد سیستم‌های انتقال و افزایش پهنای باند در ۱۷ نقطه روستایی شهرستان سنندج با سرمایه گذاری ۲۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تجهیزات CWDM و لاین ماکس نصب و راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه سیستم‌های مخابراتی ۶ مرکز جدید ارایه سرویس VDSL، ADSL و توسعه سوییچ در نقاط شهری و روستایی با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال ایجاد شده است.

حکمت افزود: از دیگر طرح‌های حوزه سیستم‌های مخابراتی می‌توان به اجرای ۱۲ پروژه تغییر و تعویض سوییچ، ایجاد مرکز جدید و نصب کافوی نوری در نقاط شهری و روستایی شهرستان سنندج با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد و ۵۲۴ میلیون ریال اشاره کرد.

نظر شما