شناسهٔ خبر: 67030759 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

چرا علی باقری به لبنان و سوریه سفر کرد؟

اقتصادنیوز: کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اولین سفر علی باقری در مقام سرپرست وزارت امور خارجه به ۲ کشور سوریه و لبنان گفت: این سفر نشان می‌دهد که سیاست راهبردی ایران در برابر مقاومت تغییر نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «علی باقری» صبح روز دوشنبه ۱۴ خردادماه در اولین سفر خارجی خود به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عازم بیروت شد و در سفر به این کشور عربی و اسلامی با مقامات ارشد لبنانی دیدار و رایزنی کرد.

 باقری در ابتدای این سفر  به دیدار «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان رفت و پس از انجام گفت‌وگوی دوجانبه با این مقام لبنانی، به همراه او در یک کنفرانس خبری مشترک حضور پیدا کرد.

مقاومت اسلامی در لبنان لنگرگاه ثبات و آرامش در منطقه است

این دیپلمات ارشد ایرانی در نشست خبری خود با وزیر خارجه لبنان با اشاره به رایزنی های صورت گرفته در این دیدار گفت: روابط متین و مستحکم ۲ کشور  ایران و لبنان شاخص محوری برای منطقه است، همان‌طور که مقاومت اسلامی در لبنان لنگرگاه ثبات و آرامش در منطقه است.

باقری افزود: در این دیدار علاوه بر موضوعات مربوط به لبنان در خصوص اوضاع در غزه و به ویژه در رفح با آقای وزیر خارجه رایزنی کردیم و در این زمینه اتفاق نظر داشتیم همه کشورهای منطقه به ویژه کشور های اسلامی باید یک حرکت جمعی برای مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها در فلسطین به ویژه رفح داشته باشند.

«عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان نیز  در این کنفرانس مطبوعاتی مشترکی اظهار کرد: در دیدار با آقای باقری درباره شرایط موجود در غزه گفت‌وگو کردیم و در زمینه خطرات ناشی از تداوم جنگ علیه غزه، دیدگاه‌های ما به یکدیگر شباهت دارد.

بوحبیب گفت: تداوم جنگ علیه غزه و جنایات مستمر در حق فلسطینی‌ها فرصت‌های صلح در منطقه را تضعیف می‌کند.

مساله فلسطین، اولویت ایران است

سرپرست وزارت خارجه ایران در ادامه دیدار با مقامات لبنان  با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار و رایزنی کرد.

این مقام ارشد لبنانی ۲ هفته پیش برای شرکت در مراسم تشییع و ادای احترام به شهدای خدمت «شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان و همراهانشان» به تهران سفر کرده بود.

 دیدار با  «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان از دیگر برنامه‌های باقری در جریان این سفر بود.

سرپرست وزارت خارجه ایران در بعداظهر ظهر روز دوشنبه در «روضه الشهدا» بیروت نیز حاضر شد و با قرائت فاتحه، به روح بلند شهدای مقاومت و همچنین مادر «سید حسن نصرالله» ادای احترام کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در جریان این سفر  در دیدار با هیاتی از گروه‌های مقاومت فلسطین تاکید کرد که راه حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه شهید ایران در دیپلماسی ادامه خواهد یافت و ایران به حمایت‌های خود از مقاومت فلسطین و منطقه ادامه خواهد داد.

وی در این دیدار که «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در آن حضور داشت تاکید کرد که مساله فلسطین، اولویت ایران است.

نظر شما