شناسهٔ خبر: 67016754 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

لبنان و سوریه، مقصد نخستین سفر منطقه‌ای سرپرست وزارت امور خارجه ایران بود

دیدار علی باقری با سیدحسن نصر‌الله و بشار اسد

صاحب‌خبر -

علی باقری‌کنی، سرپرست وزارت امور خارجه ایران در نخستین سفر منطقه خود عازم بیروت شد و با دبیرکل حزب‌الله لبنان، نخست‌وزیر، وزیر خارجه، رئیس پارلمان و گروه‌های مقاومت دیدار و رایزنی کرد و سپس دیروز سه‌شنبه به دمشق، پایتخت سوریه رفت تا با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و فیصل المقداد وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.وزارت امور خارجه کشورمان هدف از این سفر و دیدارها را گفت‌وگو درخصوص مناسبات دوجانبه با مقامات لبنانی و سوری و همچنین رایزنی درباره موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه آخرین تحولات فلسطین اعلام کرده است.

بررسی آخرین تحولات منطقه در دیدار باقری و نصرالله
سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در جریان دیدارهای خود در لبنان، با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
روابط‌عمومی حزب‌الله لبنان درباره جزئیات دیدار باقری‌کنی و سیدحسن نصراالله اعلام کرد که در این دیدار، آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه به‌ویژه در دو جبهه نوار غزه و لبنان و راه‌حل‌های مطرح شده و احتمالات مطرح درباره روند رویدادها بررسی شد.دبیرکل حزب‌الله لبنان از رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر حمایت و ایستادن همیشگی در کنار ملت‌های منطقه و جنبش‌های مقاومت تشکر کرد.

دیدار با نخست‌وزیر و رئیس مجلس لبنان
سرپرست وزارت امور خارجه ایران با نخست‌وزیر لبنان و رئیس مجلس این کشور در بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد.باقری‌کنی در سفر به لبنان و دیدارها و رایزنی‌ها با مقامات لبنانی، ظهر دوشنبه، ۱۴ خرداد، با نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان و نبیه بری رئیس مجلس این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.سرپرست وزارت خارجه کشورمان همچنین در نشست خبری مشترک با عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان شرکت کرد.

دیدار گروه‌های فلسطینی با باقری‌کنی
سران گروه‌های فلسطینی حاضر در دمشق روز گذشته با سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند. سرپرست وزارت خارجه در نخستین دقایق حضور خود در دمشق، جلسه‌ای را با سران گروه‌های مقاومت فلسطینی برگزار کرد؛ جلسه‌ای که محوریت آن، همفکری درباره‌ راه‌های نهایی شدن آتش‌‌بس در غزه و تثبیت پیروزی مقاومت حماس بود.
این دیدار از آنجا اهمیت دارد که در روزهای گذشته برخی از کشورهای عربی تلاش کرده‌اند تا دستاوردهای مقاومت را با اقدامات رسانه‌ای خود تحت‌الشعاع قرار دهند و مسئله‌ آتش‌بس و پایان جنگ غزه را یک توافق آمریکایی-عربی معرفی کنند.

گفت‌وگو با وزیر خارجه سوریه
سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان پیش از ظهر دیروز سه‌شنبه در جریان سفر به سوریه، با فیصل مقداد وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد؛ رایزنی درخصوص افزایش روند همکاری‌های و مناسبات میان تهران و دمشق و نیز بررسی بحران غزه و لزوم پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین ازجمله محورهای این گفت‌وگو بوده است.

باقری‌کنی با بشار اسد دیدار کرد
وی در سفر به سوریه، با بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.گفت‌وگو درخصوص بحران غزه و لزوم پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین ازجمله مهم‌ترین محورهای گفت‌وگو میان دو طرف بود.

نظر شما