شناسهٔ خبر: 67029998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استخرهای کرمانشاه پاک‌ هستند

محبوبه علی آقایی

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تشدید نظارت بر استخرهای استان اظهار کرد: در حال حاضر تمام استخرهای فعال استان پاک هستند.

صاحب‌خبر -

امیر کرمی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به وجود ۳۶ استخر در استان گفت: از این تعداد ۱۹ استخر در شهر کرمانشاه است که دو استخر آن اختصاصی بانوان و آقایان بوده و مابقی به صورت گردشی فعالیت دارند.

وی با اشاره به افزایش مراجعین استخرها در فصول گرم سال، گفت: در همین راستا نظارت بازرسان بهداشت محیط بر استخرها که در طول سال انجام می‌گیرد، در فصول گرم سال تشدید می‌شود.

وی با اشاره به بررسی شاخص‌های متعدد در این بازدیدها گفت: یکی از نکات مهم بحث بررسی راه‌های انتقال بیماری‌های عفونی و گوارشی و پیشگیری از آنها است.

کرمی گفت: در همین راستا در بازدیدهای صورت گرفته در وهله اول، مکان و محیط خود استخر مورد بازدید قرار گرفته و مواردی مانند تهویه مناسب، تعداد مناسب دوش حمام، بهداشت سرویس‌های بهداشتی، تعداد مناسب کمد و جا رختی، وجود حوضچه کلر و... بررسی می‌شود.

وی افزود: در مرحله بعد نوبت به سنجش‌های میکروبی و شیمیایی از آب استخر می‌رسد که این مرحله خط قرمز بازرسان بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم کرمانشاه گفت: بازرسان از آب استخر نمونه‌برداری کرده و سپس آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی روی آن انجام می‌شود و در صورت تایید آلودگی، مشکل استخر بحرانی تشخیص داده شده و ظرف ۲۴ ساعت باید رفع شود، در غیر این صورت پلمب و معرفی به مرجع قضایی در دستور کار قرار می گیرد.

کرمی گفت: علاوه بر سنجش‌های میکروبی و شیمیایی، سنجش «کدورت آب» هم یکی دیگر از خط قرمزهای بازرسان است، چرا که وجود کدورت آب مانع عملکرد درست کلر شده و بستری برای رشد میکروب‌ها فراهم می‌کند.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی مشکلات استخرهای استان به دو دسته بحرانی و غیربحرانی گفت: برای رفع مشکلات بحرانی تنها ۲۴ ساعت فرصت داده شده و پس از آن در صورت عدم رفع مشکل اخطار پلمب و معرفی به مراجع قضایی در دستور کار قرار می‌گیرد، اما در خصوص مشکلات غیر بحرانی مانند کمبود کمد لباس مهلت بیشتری به صاحبان استخرها داده می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشتی توسط مسئولین استخرها گفت: مسئولین استخرها باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی توسط مراجعین حساسیت بالایی داشته باشند، چرا عدم رعایت این نکات موجب انتقال آلودگی به داخل استخر خواهد شد. به طور مثال باید دقت شود تمام مراجعان قبل از ورود به آب استخر دوش گرفته و حتماً از حوضچه کلر رد شوند.

کرمی با تاکید بر بازرسی مستمر از استخرهای استان گفت: در حال حاضر تمام استخرهای فعال استان پاک هستند.

انتهای پیام

نظر شما