شناسهٔ خبر: 67028402 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ورود آفرود سواران به منطقه مَرکوه مینودشت ممنوع شد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دستگاه‌های متولی مکلفند مسیر‌های منتهی به ورود آفرود سواران به جنگل مرکوه مینودشت را مسدود کنند. رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دستگاه‌های متولی مکلفند مسیر‌های منتهی به ورود آفرود سواران به جنگل مرکوه مینودشت را مسدود کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان ، رئیس کل دادگستری گلستان و دادستان مرکز استان برای بررسی اکوتون (بوم مرز) ارزشمند مَرکوه که  اهمیت زیادی در تغذیه آبخوان های عمیق پایین دست منطقه قلعه قافه مینودشت دارد  از این منطقه بازدید کردند.

حیدر آسیابی در این بازدید از ممنوعیت ورود آفرود سواران در منطقه مَرکوه مینودشت خبر داد و گفت: دادستان مرکز استان نیز با همراهی دادستان های مینودشت و آزادشهر بر روند اجرای طرح ممنوعیت ورود آفرود سواران و کمپ در این منطقه بکر نظارت خواهند کرد.

وی افزود:  در راستای اجرای دستورالعمل حقوق عامه، مدیران و کارکنانی که در انجام تکالیف قانونی خود در این بخش کوتاهی کنند با پرونده ترک فعل مواجه خواهند شد.

وی افزود: منابع طبیعی و دستگاه های متولی مکلفند  علاوه بر آفرودسواران از ورود گردشگران و طبیعت گردان هم به این منطقه ارزشمند جلوگیری و مسیرهای منتهی به آن را مسدود کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر این که تکلیف نگهداری جنگل‌ها و مراتع با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است، افزود: متولیان این اداره مکلفند با استفاده از رسانه‌ها و ظرفیت فضای مجازی درباره ممنوعیت آفرود سواری و ورود خودرو به عرصه‌های جنگلی و مرتعی  اطلاع رسانی کنند.

وی، گفت: معرفی متخلفان به مراجع قضایی هم از اقداماتی است که باید مسئولان منابع طبیعی زودتر انجام دهند.

آسیابی افزود: بر اساس اعلام کارشناسان منا بع طبیعی،  مرتع منطقه مَرکوه مینودشت به علت قرار گرفتن در  سَرِ یال ِ کوه و ارتفاعات  و برفگیر بودن در زمستان ، در تغذیه آب های زیرزمینی و آبخوان های عمیق پایین دست این منطقه اهمیت ویژه دارد و  جولان آفرودسواران، سبب کوبیدگی و فشردگی خاک  و کاهش نفوذپذیری آب می دهد و در درازمدت به طبیعت این منطقه و تنوع جانوری و گیاهی آن آسیب وارد می کند.

طبیعت بِکر و مناظر بی نظیر مَرکوه مینودشت ، این منطقه را به یکی از مقصدهای محبوب آفرودسواران و طبیت گردان در سالهای اخیر تبدیل کرده است .

انتهای پیام/

نظر شما