شناسهٔ خبر: 67020962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با تصمیم دستگاه قضا؛

ورود آفرودسواران به منطقه «مَرکوه» مینودشت ممنوع شد

صاحب‌خبر -
ورود آفرودسواران به منطقه «مَرکوه» مینودشت ممنوع شد
خبرگزاری آریا- رئیس کل دادگستری گلستان از ممنوع شدن ورود آفرودسواران به منطقه «مَرکوه» شهرستان مینودشت خبر داد و خطاب به متخلفان هشدار داد: قطعاً متخلفان به مراجع قضایی معرفی و تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

حیدر آسیابی صبح امروز «16 خرداد ماه 1403» در بازدید از منطقه مَرکوه شهرستان مینودشت و اعلام ممنوع شدن ورود آفرودسواران به این منطقه، اظهار کرد: تکلیف نگهداری جنگل‌ها و مراتع با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و متولیان این اداره مکلف هستند با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی درباره ممنوعیت آفرودسواری و ورود خودرو به عرصه‌های جنگلی و مرتعی اطلاع‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی و دستگاه‌های متولی مکلف شدند، علاوه بر آفرودسواران از ورود گردشگران و طبیعت گردان هم به این منطقه ارزشمند جلوگیری و مسیر‌های منتهی به آن را مسدود کنند، ادامه داد: دادستان مرکز استان نیز با همراهی دادستان‌های مینودشت و آزادشهر بر روند اجرای طرح ممنوعیت ورود آفرود سواران و کمپ در این منطقه بکر نظارت خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان با تأکید بر اینکه در راستای اجرای دستورالعمل حقوق عامه، مدیران و کارکنانی که در انجام تکالیف قانونی خود در این بخش کوتاهی کنند با پرونده ترک فعل مواجه خواهند شد، افزود: معرفی متخلفان به مراجع قضایی هم از اقداماتی است که باید مسئولان منابع طبیعی زودتر انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام کارشناسان منابع طبیعی، مرتع منطقه مرکوه مینودشت به علت قرار گرفتن در سر یالِ کوه و ارتفاعات و برف گیر بودن در زمستان، در تغذیه آب‌های زیرزمینی و آبخوان‌های عمیق پایین دست این منطقه اهمیت ویژه دارد، خاطرنشان کرد: جولان آفرودسواران و طبیعت گردان، سبب کوبیدگی و فشردگی خاک و کاهش نفوذپذیری آب می‌شود و در دراز مدت به طبیعت این منطقه و تنوع جانوری و گیاهی آن آسیب وارد می‌کند.

آسیابی اضافه کرد: طبیعت بکر و مناظر بی‌نظیر مرکوه مینودشت، این منطقه را به یکی از مقصد‌های محبوب آفرودسواران و طبیت گردان در سال‌های اخیر تبدیل کرده که تصمیمات لازم برای حفظ طبیعت این منطقه اتخاذ شد.

به گزارش آریا، رئیس کل دادگستری گلستان و دادستان مرکز استان برای بررسی اکوتون «بوم مرز» ارزشمند مرکوه که اهمیت زیادی در تغذیه آبخوان‌های عمیق پایین دست منطقه قلعه قافه مینودشت دارد از این منطقه بازدید کردند.

انتهای پیام

نظر شما