شناسهٔ خبر: 67027978 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

خرید و فروش «تخمک» تا ۲۰ میلیون تومان!

در آشفته بازار خدمات غیراصولی حوزه سلامت در فضای مجازی، تعدادی از صفحات اقدام به ترغیب زنان برای اهدای تخمک می‌کنند. در این صفحات اعلام می‌شود که خانم‌ها می‌توانند از طریق اهدای تخمک، درآمدهای مناسبی کسب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین،‌ در تماس خبرنگار تسنیم با یکی از گردانندگان این صفحات، این فرد می‌گوید که «به ازای هربار اهدای تخمک، به فرد اهداکننده ۱۷ تا ۲۰ میلیون تومان پول پرداخت می‌شود!»

این در حالیست که اهدای تخمک جنبه‌ها و چالش‌های حقوقی و قانونی زیادی نیز دارد؛ تنها قانون مصوب شده در زمینه این‌گونه روش‌های درمان ناباروری، قانونی تحت عنوان « قانون نحوه اهدای جنین به زوجین نابارور» مصوب سال ۱۳۸۳ است و به نظر میرسد سایر روش‌های درمان ناباروری از جمله اهدای تخمک با اتکا به فتاوی مراجع تقلید و تأیید مقام قضایی انجام می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت می‌گوید: در شرایطی که قانون شفافیت ندارد، مشکلات زیادی ممکن است برای اهداکننده و گیرنده تخمک ایجاد شود به همین منظور تدوین لایحه‌ای برای اهدای تخمک را در دستور کار قرار داده‌ایم تا در آن به مسائل حقوقی و پزشکی اهدای تخمک پرداخته شود. در پروانه‌های جدیدی که به مراکز درمان ناباروری ارائه می‌شود، موضوع اهدای تخمک فعلاً ممنوع شده تا تکلیف لایحه اهدای تخمک مشخص شود.

نظر شما