شناسهٔ خبر: 67027769 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

کیانی: جای لرستان در لیگ برتر خالی بود

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی: خیبر خرم‌آباد هفته گذشته موفق به شکست استقلال ملاثانی شد تا در آستانه صعود به لیگ برتر قرار بگیرد. به گزارش همشهری آنلاین،حالا یک تیم از استان لرستان قرار است در سطح اول فوتبال ایران حضور پیدا کند؛ تیمی که در این فصل مهدی کیانی، کاپیتان سابق تراکتور را هم در اختیار داشته است. کیانی که در خیبر هم بازوبند کاپیتانی را بر بازو می‌بندد، تأکید می‌کند که آنها با شایستگی در راه صعود به لیگ برتر هستند. او در مورد فصلی که خیبر پشت‌سر گذاشت، به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.
  • مثل اینکه برای صعود به لیگ برتر یک امتیاز می‌خواهید.
بله، ما الان 73‌ امتیاز داریم و 2‌بازی دیگر هم باقی مانده است. اگر یک امتیاز دیگر بگیریم، صعود به لیگ برتر قطعی خواهد شد و اگر 3 ‌امتیاز بگیریم، قهرمانی خیبر هم قطعی می‌شود. امروز با آریو اسلامشهر بازی داریم و امیدوارم 3‌امتیاز این بازی خانگی را بگیریم و در نهایت قهرمان شویم.
  • فکر می‌کردید که امسال تا این حد خوب نتیجه بگیرید؟
از همان روز اول که کار را شروع کردیم، هدفی جز صعود نداشتیم. باید از تلاش مسئولان و مدیران باشگاه و در رأس آنها آقای عبدی تشکر کنم، همین طور بازیکنان و مربیان که تا اینجا واقعا زحمت کشیدند. ما تیمی متحد و یکدل داریم و تا اینجا هم نتایج خوبی گرفته‌ایم و خوشحالیم که در آستانه رقم‌زدن یک اتفاق بزرگ هستیم. از طرفی این صعود می‌تواند یک هدیه برای مردم خوب استان لرستان باشد. بشخصه معتقدم جای لرستان در لیگ برتر واقعا خالی بود.
  • نکته عجیب این است که تا اینجا 7‌شکست را تجربه کرده‌اید. دلیلش چیست؟
از این 7‌بازی شاید فقط در یک بازی مستحق باخت بودیم و در بقیه دیدارها می‌توانستیم بیشتر امتیاز بگیریم. شاید در بعضی از بازی‌ها هم حریفان را دست‌کم گرفتیم ولی درمجموع تا اینجا خوب امتیاز گرفته‌ایم.
  • برای دومین‌بار با یک‌تیم از لیگ یک به لیگ برتر صعود می‌کنی؟
بله، من یک‌بار هم همراه با تراکتور در زمان مربیگری فراز کمالوند به لیگ برتر صعود کردم و این به امید خدا، دومین صعود خواهد بود.
  • مدتی پیش پرونده فساد مس رفسنجان در سالی که به لیگ برتر صعود کرد، رسانه‌ای شد. قبول داری فساد در لیگ دسته اول وجود دارد؟
خیلی‌ها این حرف‌ها را می‌زنند ولی مهم این است که ثابت شود و اگر هم ثابت شد، باید با فساد به شکل جدی برخورد شود. نمی‌دانم چه باید بگویم ولی من در مس رفسنجان با آقای ربیعی کار کردم و او را یک مربی بادانش می‌دانم. اگر هم پای مدیران در این مسئله گیر است که باید به شکل دقیق بررسی شود و نتیجه را اعلام کنند.
  • کیفیت فنی بازی‌های لیگ دسته اول در این فصل چطور بود؟
نمی‌توان گفت بد بود ولی چیزی که همه تیم‌ها را اذیت می‌کند زمین‌های نامناسب است. از طرفی برخی ورزشگاه‌ها هنوز چمن مصنوعی دارند. لیگ دسته اول از لحاظ امکانات سخت‌افزاری اصلا شرایط خوبی ندارد و بازی در این لیگ، خیلی سخت‌تر از لیگ برتر است. لیگ دسته اول باید در این مسائلی که گفتم پیشرفت کند.
  • آیا قرار است فصل بعد هم در خیبر بمانی؟
همه‌چیز دست خداست و الان فقط به این فکر می‌کنم که جشن قهرمانی و صعود به لیگ برتر را بگیریم. من فصل بعد هم با خیبر قرارداد دارم و حالا باید ببینم چه خواهد شد. از اینکه در این تیم هستم احساس خوبی دارم و خوشحالم که امسال هواداران خیبر و مردم خوب استان لرستان و شهر خرم‌آباد را خوشحال کردیم.
  • در 37‌سالگی قصد خداحافظی از فوتبال را نداری؟
امسال تلاش کردم تا خواسته‌های کادر فنی را در زمین پیاده کنم و خوشحالم که مربیان هم از من راضی بودند. همیشه تلاشم این بوده که سالم زندگی کنم و هنوز هم می‌توانم فوتبال بازی کنم. فعلا قصد خداحافظی از فوتبال را ندارم.
  • کارکردن با رضا مهاجری چطور بود؟
تجربه خوبی بود و همیشه به هم احترام می‌گذاریم. همه بچه‌ها ارتباط خوبی با کادر فنی دارند و جو خوبی هم در تیم حاکم است.
  • در مورد حاشیه‌های فصل قبل تراکتور و ناکامی مجدد این تیم برای قهرمانی در لیگ چه صحبتی داری؟
اینکه آقای زنوزی برای باشگاه تراکتور از جیب خودش هزینه می‌کند قابل ستایش است ولی متأسفانه دو سه نفر در کنار تراکتور هستند که در این تیم باند و باندبازی ایجاد کرده‌اند. آنها می‌خواستند امثال من، اخباری، عباس‌زاده، هادی محمدی و... در تراکتور نباشند و کارهایی کردند که قطعا چوبش را می‌خورند. آقای زنوزی باید از افرادی در باشگاه و تیم استفاده می‌کرد که واقعا دلسوز تراکتور هستند نه اینکه دنبال باندبازی باشند و بخواهند بازیکن‌های مورد نظرشان را به تراکتور بیاورند. وقتی ما در تراکتور بودیم، همیشه به‌عنوان بزرگ‌تر تیم طوری رفتار می‌کردیم که دیگر بازیکنان هم بدانند در چه تیمی بازی می‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما