شناسهٔ خبر: 67283172 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بازی بزرگ یورو بدون ستاره‌ها

تیم ملی فرانسه و هلند درحالی فردا از مرحله گروهی رقابت‌های یورو 2024 به مصاف هم می‌روند که برخی از ستاره‌های بزرگ دو تیم در این مسابقه غایب هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین فرانسه بازی بدون امباپه را تجربه خواهد کرد چون این بازیکن در پیروزی سخت یک بر صفر مقابل اتریش دچار شکستگی بینی شد. هلند هم دییونگ را در کل مسابقات ندارد. ۲تیم در مرحله انتخابی هم همگروه بودند و بنا به سوابق، باید انتظار برنده باشیم.
این چهارمین دیدار هلند و فرانسه در یورو خواهد بود. فرانسه در یکچهارم نهایی سال۱۹۹۶ در ضربات پنالتی پیروز شد، درحالیکه هلند هر دو رویارویی مرحله گروهی را از حریف برده بود (۳ بر ۲ سال۲۰۰۰ و ۴ بر یک سال۲۰۰۸).

فرانســه ۷بازی از ۸بازی اخیر خود مقابل هلند را در تمام رقابت‌ها برده اســت، به استثنای باخت ۲ بر صفر در لیگ ملت‌های اروپا در نوامبر. ۲۰۱۸ فقط ۴بازی از ۳۰بازی قبلی بین هلند و فرانسه با تساوی به پایان رسیده است (۱۵برد برای فرانسه و ۱۱برد برای هلند).

بدون احتســاب ضربات پنالتی آخر مســابقه، هلند فقط یکی از ۱۷بازی اخیر خود در جام جهانی و یورو را باخته است که مربوط می‌شود به شکســت ۲ بر صفر مقابل چک در یورو. ۲۰۲۰ در این مدت، نارنجی‌ها ۱۲برد و ۴تساوی به دست آورده‌اند. آنها قبل از این دوره، ۴باخت متوالی داشتند (۳بازی در یورو۲۰۱۲ و یکی در فینال جام جهانی ۲۰۱۰).

فرانسه به دنبال پیروزی در ۲بازی ابتدایی است. اگر این اتفاق بیفتد، احتماال آنها به فینال می‌رسند. در ۳دوره قبلی، ۱۹۸۴ ۲۰۰۰ و ۲۰۱۶ این کار را انجام دادند و فینالیست شدند.

نظر شما