شناسهٔ خبر: 67026864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ خرداد

در این بخش چند خبر کوتاه از شهرستان های خراسان رضوی را می‌خوانید.

صاحب‌خبر -
 
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این خبر‌ها در بخش‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.
 
گرامیداشت حماسه ۱۵ خرداد در جغتای
 
مراسم گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد با حضئر اقشار مردم و مسئولان، در امامزاده سلطان سیدمحمد جغتای برگزار شد.
 
حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه قم و کارشناس مسائل دینی سخنران این مراسم بود و این برنامه با سوگواری برای شهدا و امام راحل، پایان یافت.
 
هوشمندسازی مانیتورینگ تاسیسات آب و فاضلاب در بردسکن 
 
طرح هوشمندسازی مانیتورینگ تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان بردسکن اجرا شد.
 
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بردسکن گفت: این طرح با هدف رفع اتفاقات به موقع، کاهش هدر رفت آب، شناسایی نقاط آسیب پذیر، مشاهده میزان منابع تامین آب و رضایتمندی مشترکین در ۹ مجتمع آبرسانی روستایی و شهری اجرا شد.
 
حسین مهدوی اولیایی افزود: برای اجرای این طرح، ۲۷ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع جاری در نظر گرفته شده است و با اجرای این طرح، ۴۰ درصد منابع آبی در روستا‌ها و ۱۰۰ درصد منابع آبی شهر‌ها مجهز به سیستم هوشمند تله متری و کنترل از راه دور می‌شود و دیگر نیازی به نیروی انسانی نیست. 
 
 نمونه گیری از سگ مشکوک به هاری در سبزوار
 
بازدید و نمونه گیری از لاشه یک قلاده سگ مشکوک به هاری در روستای نجم آباد سبزوار انجام شد.
 
رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: با گزارش مرکز بهداشت و درمان شهرستان، مبنی بر وقوع یک مورد هار گزیدگی در روستای نجم آباد، اکیپ واحد مبارزه شبکه دامپزشکی بلافاصله به محل اعزام و نمونه برداری از لاشه سگ مشکوک به هاری، انجام شد.
 
دکتر زیدآبادی افزود: ویروس هاری، علاوه بر گزش توسط حیوان هار، از طریق تماس بزاق حیوان آلوده با چشم، دهان یا بینی می‌تواند منتقل شود بنابراین پیشگیری از انتقال بیماری، رعایت مسائل بهداشتی توسط کارشناسان در زمان نمونه برداری از حیوان مشکوک و بعد از نمونه برداری و دفع بهداشتی لاشه حیوان، ضروری است.

نظر شما