شناسهٔ خبر: 66985502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۳ خرداد

در این بخش چند خبر کوتاه از شهرستان‌های خراسان رضوی را می‌خوانید.

صاحب‌خبر -
 
اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۳ خرداد
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این خبر‌ها در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.
 
برگزاری همایش اصول مبانی تغذیع پسته در جغتای 
 
همایش بزرگ آموزشی اصول و مبانی تغذیه دقیق درختان پسته در روستای سامقان شهرستان جغتای برگزار شد.
 
 مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: این سمینار با حضور دکتر محمدجواد محمودی میمند، استاد فیزیولوژی گیاهی و اصلاح درختان و با حضور باغداران شهرستان جغتای و جوین، در مسجد المهدی روستای سامقان برگزار شد. 
 
علیرضا دلبریبا بیان اینکه در این همایش باغداران صنعت پسته از کرمان، شیراز، دامغان، فردوس و سبزوار حضور داشتند، افزود: مدرس دوره درباره نحوه کاشت، داشت و برداشت این محصول نکاتی را بیان کرد که استقبال پسته کاران مواجه شد. 
 
 شهرستان جغتای دارای بیش از ۵۰۰ هکتار باغ پسته بارور و ۴۵۰ هکتار باغ پسته غیر بارور است که میانگین تولید پسته خشک در هر هکتار هزار و ۱۰۰ تن است.
 
پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات جان بیمار قلبی
 
بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور به درخواست اورژانس پایگاه عبدالله گیو برای نجات یک بیمار قلبی به پرواز درآمد. 
 
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور گفت: پس از حضور کارشناسان اورژانس پایگاه عبدالله گیو در محل و با توجه به بحرانی بودن شرایط بیمار، به درخواست کارشناسان پایگاه عبدالله گیو، بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور مامور امدادرسانی به این بیمار شد.
 
سید حمید حسینی ادامه داد: بیمار در پد فرود روستای عبدالله گیو به بالگرد اورژانس هوایی نیشابور، تحویل و در نهایت به آمبولانس پایگاه شش منتقل و برای ادامه روند درمان به بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور اعزام شد.
 
 به گفته او، تیم عملیات اورژانس هوایی با حضور پنج نیروی عملیاتی برای ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در این فرآیند، ۸۰ دقیقه پرواز عملیاتی داشتند.

نظر شما