شناسهٔ خبر: 67026405 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

وبینار «پروتکل‌های آفلاین اورژانس» در دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار شد

به همت کمیته دانشجویی مرکز مطالعات توسعه آموزش علوم پزشکی و با همکاری انجمن علمی دانشجویی پرستاری مدیریت تعالی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گناباد، وبینار «پروتکل‌های آفلاین اورژانس» در این دانشگاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا - گناباد، مبینا رجائی ، دبیر انجمن علمی- دانشجویی پرستاری مدیریت تعالی فرهنگی دانشگاه در این باره اظهار کردد: این وبینار با هدف آشنایی دانشجویان با پروتکل های آفلاین اورژانس و اقدامات مربوطه با تدریس خانم‌ها مریم مصطفی‌پور و هانیه اسحاقیان و آقای امیر حسین صدوقی از دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس برگزار شد .

وی ادامه داد : هدف از برگزاری این کارگاه، آشنایی دانشجویان با تعریف پروتکل‌های آفلاین اورژانس، نحوه انجام مراقبت‌های مربوطه و رسیدگی به بیماران و همچنین مسائل قانونی مربوط به آن بوده است .

رجائی خاطر نشان کرد : برای دانشجویان آشنایی با این پروتکل ها اهمیت داشته و می‌تواند در امر مراقبت از بیماران موثر باشد؛ از مهم ترین مباحث ارائه شده در این وبینار می‌توان پروتکل های افلاین در تشنج، انسداد راه هوایی ،اختلال هوشیاری ، فشار خون ،مسمومیت ها، مارگزیدگی، عقرب گزیدگی، سوختگی ، سگته قلبی و مغزی اشاره کرد.

دبیر انجمن علمی دانشجویی پرستاری مدیریت تعالی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گناباد تصریح کرد: همچنین در این کارگاه نکات مهم حین برخورد اولیه با بیماران بیان شد و پروتکل های افلاین طبق ویرایش جدید بررسی و مرور گردید. در ابتدا کیسی مطابق با شرایط بالینی ارائه شده و پروتکل به صورت گام به گام توضیح داده شد.

شایان ذکر است در این وبینار تعداد ۲۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد حضور داشتند که برای تمامی آنها گواهی معتبر صادر خواهد شد.

وبینار «پروتکل‌های آفلاین اورژانس» در دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار شد

نظر شما