شناسهٔ خبر: 67025855 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیده‌بان حقوق بشر:

اسرائیل در حمله به ۱۷ شهرک لبنان از مواد منفجره ممنوعه استفاده کرد

تهران- ایرنا- دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در جریان حمله به ۱۷ شهرک لبنان از گلوله‌های حاوی فسفر سفید استفاده کرده که بکارگیری آن در مناطق مسکونی در سطح جهان ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه رای الیوم، دیده‌بان حقوق بشر در گزارش خود آورده است: ارتش اسرائیل از اکتبر سال گذشته (مهر 1402) از مهمات حاوی فسفر سفید علیه حداقل ۱۷ شهرک در جنوب لبنان استفاده کرده است که جان غیرنظامیان را به خطر انداخته و باعث شده است که شماری از آنها خانه های خود را ترک کنند.

بر اساس گزارش، فسفر سفید ماده ای شیمیایی است که در گلوله های توپخانه، بمب ها و موشک ها استفاده می شود و در صورت قرار گرفتن در معرض اکسیژن مشتعل می شود و اثرات آتش زای آن باعث جان باختن ناشی از سوختگی شدید و ذوب شدن اعضای بدن و صدمات شدید و مادام العمر می شود.

دیده بان حقوق بشر در گزارش خود به نقل از شهردار شهرک البستان در جنوب لبنان آورده است که دست کم ۲ نفر از ساکنان این شهرک به دلیل خفگی بر اثر استنشاق دود فسفر سفید به بیمارستان منتقل شده اند.

برپایه این گزارش، استفاده گسترده رژیم اسرائیل از فسفر سفید در جنوب لبنان، نیاز به قوانین بین‌المللی بازدارنده قوی‌تر در مورد سلاح‌های آتش‌زا را ضروری می‌کند.

به گزارش ایرنا، در پی حمایت حزب الله از گروه های مقاومت فلسطینی به منظور مقابله با جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی در چندماه گذشته مناطق مسکونی در جنوب لبنان را هدف حملات هوایی و توپخانه ای قرار داده است.

نظر شما