شناسهٔ خبر: 67025537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشنواره بازی کودکان و مینی المپیک ورزش کودکان امسال برگزار می‌شود

شهرکرد - ایرنا- رییس انجمن توسعه ورزش و فعالیت بدنی کودکان ایران با اشاره به کم تحرکی در بین برخی از کودکان و نوجوانان تاکید کرد: امسال برای توسعه فعالیت‌های بدنی و جلوگیری از فقر حرکتی کودکان و خردسالان جشنواره بازی کودکان و مینی المپیک ورزش کودکان در سطح استانی و ملی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

صالح رفیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دوره‌های آموزش تربیت مربی بازی ورزش کودکان و کارگاه طراحی تمرین ویژه مربیان و آموزش و پرورش برگزار می‌شود تا دانش مربیان فعال در حوزه ورزش کودکان به روز رسانی شود.

رییس انجمن توسعه ورزش و فعالیت بدنی کودکان ایران گفت: از هفت سال گذشته تاکنون با برگزای دوره‌های آموزش تربیت‌مربی برای ورزش کودکان، هفت هزار مربی در سطح کشور آموزش دیده‌اند.

این فعال حوزه ورزش کودکان اظهار داشت: با توجه به اینکه سبک زندگی خانواده‌ها تغییر کرده است و کودکان، ورزش و بازی کودکانه مانند گذشته را ندارند از این رو توسعه رشته‌های ورزشی خاص کودکان و ورزش و بازی، یک راهکار برای افزایش تحرک و سرزندگی بین کودکان است.

رفیعی افزود: در این راستا با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ورزش و جوانان برنامه‌های برای توسعه ورزش کودکان در دست اجراست.

وی با اشاره به اهمیت ۱۲ سال اول زندگی کودکان در سلامت و تندرستی آنها، گفت: انجمن توسعه ورزش و فعالیت بدنی کودکان ایران یکی از انجمن‌های فعال فدراسیون ورزش‌های همگانی است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم ورزشی گفت: با توجه به اینکه دغدغه اصلی والدین تربیت و سلامت فرزندان است و باید با درک درست از نیازهای فرزندان و توجه به جایگاه فعالیت بدنی و تندرستی بتوان نسل سالم‌تری را برای آینده داشته باشیم.

وی به شناسایی استعدادهای ورزشی برای گروه سنی کودکان نوجوانان تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون اقبال عمومی برای فعالیت بدنی کودکان زیاداست.

وی گفت: استعدادیابی و ایجاد نشاط میان کودکان و آشنایی آنها با مربیان مهد و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و آموزش و مهارت‌های حرکتی و ورزشی پایه از اهداف برگزاری این مینی المپیک است.

رییس هیات ورزش‌های همگانی چهارمحال و بختیاری نیز گفت : این استان از استان‌های پیشرو در تربیت مربی بازی و ورزش کودکان در سطح کشور است.

مرتضی محمدیان روز چهارشنبه در آیین برگزاری دوره آموزش مربیان بازی‌ و ورزش کودکان در شهرکرد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با رایزنی‌ها و پیگیری‌های مستمر با آکادمی ملی آموزش فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور، تاکنون مجوز ۲ دوره آموزشی مربیگری بازی و ورزش کودکان در استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه استقبال علاقه‌مندان به مربیگری در این رشته در استان بالاست، گفت: پیش ثبت‌نام سه دوره آموزش مربیگری در استان آغاز شده است.

خانواده‌ها انجام حرکات ورزشی و بازی کودکان را جدی بگیرند

رییس هیات ورزش‌های همگانی چهارمحال و بختیاری گفت: بهبود قوای جسمانی و تقویت سیستم ایمنی، تنظیم وزن، تقویت قلب و عروق، بهبود رشد و افزایش خودکنترل، افزایش تمرکز، افزایش اعتماد به ‌نفس و تقویت استقلال اجتماعی، تقویت مهارت‌های اجتماعی و سلامتی عمومی، افزایش خلاقیت و تقویت روحی از مهمترین فواید ورزش برای کودکان است.

محمدیان گفت: تاکنون ۷۰ نفر شرکت‌کننده، به‌عنوان مربی بازی و ورزش کودکان در این ۲ دوره با هدف تربیت مدرس در حوزه آموزش مهارت‌های بنیادی و ورزش کودکان که منجر به استعدادیابی و آماده کردن کودکان جهت ورود به رشته‌های تخصصی می باشد، ذکر شده است.

به گزارش ایرنا، انجمن بازی ها و ورزش کودکان در ۱۶ مهرماه سال ۱۳۸۶ و همزمان با سالروز جهانی کودک در فدراسیون ورزشهای همگانی مجوز فعالیت گرفت.

نظر شما