شناسهٔ خبر: 67024736 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

«خائن کشی» روی پرده سینماها می‌رود

فیلم سینمایی «خائن کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی علی اوجی از جشنواره فیلم گلدن فمی بلغارستان مورد توجه هیات داوران قرار گرفت. این فیلم به زودی توسط فیلمیران در سینماهای سراسر کشور به نمایش در خواهد آمد.

صاحب‌خبر -

مسعود کیمیایی که با «خائن کشی» در جشنواره‌های روتردام و ولز نامزد دریافت جایزه شده بود، جدیدترین جایزه‌اش را از جشنواره گلدن فمی بلغارستان دریافت کرد.

در «خائن کشی» مسعود کیمیایی، مهران مدیری، امیر آقایی،  پولاد کیمیایی ،حمیدرضا آذرنگ ،سارا بهرامی، پانته‌آ بهرام، نرگس محمدی، اندیشه فولادوند ،سام درخشانی، رضا یزدانی، پردیس پورعابدینی، رضا یزدانی، علی اوجی، فریبا نادری، فرهاد آییش، الهام حمیدی، نسیم ادبی، شکیب شجره ،کیانوش گرامی، سعید پیردوست، سپند امیر سلیمانی و… ایفای نقش می‌کنند.

در پی موفقیت پخش نسخه نمایش خانگی فیلم، نسخه سینمایی «خائن کشی» ساخته مسعود کیمیایی از پر آوازه ترین کارگردانان تاریخ ایران به زودی توسط فیلمیران در سینماهای سراسر کشور به نمایش در خواهد آمد.

پخش «خائن کشی» با بازی بازیگرانی همچون مهران مدیری، امیر آقایی، پولاد کیمیایی، پانته‌آ بهرام، فرهاد آئیش، اندیشه فولادوند، حمیدرضا آذرنگ، سام درخشانی، نرگس محمدی، رضا یزدانی و سارا بهرامی سال پپیش در پلتفرم نماوا و در قالب مینی‌سریال انجام شد و صاحبان فیلم همان زمان اعلام کردند که فیلم حتما در سینماها اکران خواهد شد.

در بهمن سال ۱۴۰۰ و در نشست خبری فیلم «خائن کشی» که بدون حضور مسعود کیمیایی برگزار شد، دست‌اندرکاران فیلم اعلام کردند که بیش از ۲۰۰ دقیقه برای «خائن‌کشی» فیلمبرداری شده و از آن برای پخش در شبکه نمایش خانگی استفاده خواهد شد. البته در آن مقطع پیش‌بینی نمی‌شد که پخش در نمایش خانگی پیش از اکران سینمایی باشد.

در آن نشست مهران مدیری درباره تجربه همکاری با مسعود کیمیایی گفته بود:‌ معتقدم هر بازیگری یک بار درعمرش باید با مسعود کیمیایی بازی کند از بس که دانش عمیقی دارد. آدم خیلی از او یاد می‌گیرد و من گاهی یواشکی کنار دوربین می‌رفتم تا قاب‌بندی یاد بگیرم. مسعود کیمیایی به شدت سینما را بلد است و از جنبه‌های مختلف مثل میزانسن و نور و قاب بندی از او یاد می‌گیری.

خائن کشی یک اثر درام، جنایی، تاریخی با هنرنمایی مهران مدیری، پولاد کیمیایی، امیر آقایی، سارا بهرامی، سام درخشانی، نرگس محمدی، رضا یزدانی، فرهاد آئیش، پانته‌آ بهرام، حمیدرضا آذرنگ، امیررضا دلاوری، اندیشه فولادوند، الهام حمیدی، فریبا نادری، سام نوری، سپند امیرسلیمانی، پردیس پورعابدینی، شکیب شجره و علی اوجی به نویسندگی و کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی علی اوجی محصول سال ۱۴۰۰ کشور ایران است.

نسخه سینمایی خائن کشی نخستین بار در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و علاوه بر نامزدی در پنج بخش، در بخش بهترین طراحی لباس برنده سیمرغ بلورین نیز شد.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: در سال‌های ابتدایی دهه ۳۰ هجری شمسی، گروهی از افراد وطن‌دوست و آزادی‌خواه قصد دارند طی یک عملیات سرقت از بانک ملی، مبلغ مورد نیاز برای قرضه ملی دکتر محمد مصدق را فراهم کنند. اما همه چیز طبق نقشه آن‌ها پیش نمی‌رود و…

نظر شما