شناسهٔ خبر: 67024520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی پادکست تا ۱۵ شهریورماه در یزد تمدید شد

یزد- ایرنا- مدیر سرای آذریزدی و دبیر جشنواره پادکست گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صداهای خوب برای بچه‌های خوب» تا ۱۵ شهریورماه سالجاری در یزد تمدید شد.

صاحب‌خبر -

"مژگان محمدیان" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۷۰ اثر از استان‌های یزد، کرمان، تهران، کرمانشاه، خراسان جنوبی، اصفهان و کهکیلویه و بویراحمد به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه رونمایی از پوستر جشنواره در شهر کرمان برگزار شده بود اظهار کرد: اختتامیه جشنواره ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ همزمان با روز کودک در شهر جهانی یزد، پایتخت قصه‌گویی ایران برگزار می‌شود.

طبق گفته وی، تمام کودکان و نوجوانان ایران و همچنین بزرگسالان علاقه‌مند به لهجه محلی می‌توانند قصه‌های صوتی خود را به ایتا یا تلگرام جشنواره به شماره ۰۹۱۳۶۰۰۲۲۵۸ و یا ایمیل Azaryazdi.ir@gmail.com ارسال کنند.

مدیرعامل خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران درباره موضوعات جشنواره گفت: علاقه‌مندان می‌توانند یک قصه از آثار مهدی آذریزدی و یک قصه از آثار هوشنگ مرادی کرمانی انتخاب کرده و فایل صوتی آن را که با تلفن همراه ضبط شده است، به جشنواره ارسال کنند.

وی اظهار کرد: در بخش کودک به نفرات اول تا سوم به ترتیب پنج، سه و دو میلیون تومان به همراه نشان بلورین آذر و شرکت در کارگاه «از خواندن تا نوشتن» و در بخش نوجوان به ترتیب هفت، پنج و چهار میلیون تومان به همراه جام بلورین آذر و شرکت در کارگاه اهدا خواهد شد به آثار شایسته تقدیر نیز تقدیرنامه و حضور در کارگاه خواندن تا نوشتن تقدیم می‌شود.

محمدیان با اشاره به افزودن بخش غیررقابتی ویژه بزرگسالان سرای آذریزدی اعلام کرد: با توجه به استقبال بزرگسالان علاقه مند به ادبیات محلی به‌ویژه لهجه‌ها، بخش غیررقابتی نیز برای تمام سنین به جشنواره افزوده شده که شرایط ارسال اثر به این بخش مانند بخش کودک و نوجوان است.

این جشنواره هر ساله با مرکزیت استان یزد، با همکاری یک استان دیگر و به صورت کشوری برگزار خواهد شد که یزد و کرمان میزبان اولین جشنوارهٔ «قصه‌های خوب، با صداهای خوب برای بچه‌های خوب» هستند.

مجری جشنواره ملی پادکست آذریزدی، خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران(سرای آذریزدی) است که دفتر آن در محل خانه مرحوم مهدی آذریزدی، پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران در شهر یزد مستقر است.

مرحوم مهدی آذریزدی، نامدارترین نویسنده‌ تاریخ ادبیات کودک و نوجوان ایران است.

تعداد آثار مهدی آذر یزدی به نظم و نثر به افزون بر ۳۰ اثر می‌رسد که شامل قصه های خوب برای بچه های خوب، قصه های کلیله و دمنه، قصه های مرزبان نامه، سندبادنامه و قابوسنامه، قصه های مثنوی مولوی، قصه های قرآن، قصه های شیخ عطار، قصه های گلستان و ملستان و قصه های چهارده معصوم است.

قصه های تازه از کتاب های کهن، خیر و شر، حق و ناحق، ده حکایت، بچه آدم، پنج افسانه، مرد و نامرد، قصه ها و مثل ها، هشت بهشت، گربه ناقلا‎، شعر قند و عسل، مثنوی بچه خوب‎، خاله گوهر، فالگیر، مکتبخانه، قصه های ساده‎، گربه تنبل‎ و چهل حدیث از دیگر کتاب های اوست.

آذریزدی ۱۸ تیرماه سال ۸۸ در ۸۸ سالگی در بیمارستان آتیه‌ تهران درگذشت و ۲۱ تیرماه پس از تشییع از مسجد حظیره یزد در حسینیه‌ خرمشاه در نزدیکی محل زندگی‌اش به خاک سپرده شد.

نظر شما