شناسهٔ خبر: 67024311 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شکایت مهندس سابق متا به خاطر اخراجش و سوگیری شرکت علیه فلسطینیان

رویا معصومی

یکی از مهندسان سابق شرکت «متا» علیه این شرکت شکایت کرد و گفت پس از رفع ایرادات پست‌های اینستاگرامی مربوط به سرکوب فلسطینیان، اخراج شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «فراس حمد» یک مهندس فلسطینی - آمریکایی که از سال ۲۰۲۱ عضو تیم یادگیری ماشینی متا بود، شکایتی علیه این غول رسانه‌های اجتماعی در دادگاه ایالتی کالیفرنیا به اتهام تبعیض، فسخ غیرقانونی و سایر تخلفات به دلیل اخراج خود در ماه فوریه تنظیم کرده است.

به نقل از روسیا الیوم، در این شکایت، حمد شرکت متا را که فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ را مدیریت می‌کند به این مساله متهم کرد که الگوی سوگیری علیه فلسطینی‌ها را در پیش گرفته و پست‌های کارمندان داخلی در مورد مرگ بستگان خود در غزه را حذف کرده است و در مورد استفاده آنها از تصویر پرچم فلسطین در پیام‌های خود تحقیقات انجام داده است. در حالی که چنین تحقیقاتی را در مورد کارمندانی که شکل پرچم اوکراین یا رژیم صهیونیستی را در پست‌های خود منتشر کردند، انجام نداده است‌.

از زمان حمله رژیم صهیونیستی به مردم غزه، شرکت متا با اتهاماتی مبنی بر سرکوب مظاهر حمایت از فلسطینی‌ها مواجه است.

نزدیک به ۲۰۰ کارمند متا اوایل سال جاری در نامه‌ای سرگشاده به «مارک زاکربرگ» مدیرعامل شرکت و دیگر رهبران، نگرانی‌های مشابهی را مطرح کردند.

حمد گفت، ظاهرا به دلیل طراحی روشی برای عیب‌یایی پلتفرم‌های متا و اصلاح آن که در این شرکت به نام SEV یا «رویداد سایت» معروف است، اخراج شده است.

او در شکایت خود ذکر کرده است که متوجه تخلفات اجرایی در خصوص اعمال محدودیت بر پست‌های فلسطینی‌ها در اینستاگرام شده است مبنی بر اینکه پست آنها در جستجوها و فیدها نمایش داده نمی‌شود.

در یک مورد، طبق این شکایت، مشخص شد که یک فیلم ویدئویی منتشر شده توسط «معتز عزایزه» خبرنگار فلسطینی به اشتباه جزو فیلم‌های پرونوگرافی طبقه‌بندی شده است در حالی که یک ساختمان تخریب شده در غزه را نشان می‌دهد.

حمد گفت پس از اینکه متوجه شد تحت بازجویی قرار می‌گیرد، شکایت‌نامه‌ای در مورد وجود تبعیض در شرکت متا تنظیم کرد و چند روز بعد اخراج شد.

او در مورد دلیل اخراجش گفت شرکت اعلام کرد که به دلیل نقض سیاستی که کارمندان را از کار روی پرونده‌های مربوط به صفحات اشخاصی که آنها را می‌شناسند، منع می‌کند، اخراج شده است. اما حمد تاکید کرد که هیچ ارتباط شخصی با عزایزه ندارد.

انتهای پیام

نظر شما