شناسهٔ خبر: 67029182 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رویترز:

یک کارمند «متا» بعد از انتقاد به رویکرد ضد فلسطینی این شرکت اخراج شد

یکی از کارکنان سابق متا (شرکت مالک اینستاگرام، واتساپ و فیسبوک)، این شرکت را به حمایت از رژیم صهیونیستی در مدیریت محتوای مربوط به جنگ غزه متهم کرد.

صاحب‌خبر -
یکی از کارکنان متا بعد از انتقاد به شیوه مدیریت محتوا درباره غزه اخراج شد
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما  رویترز در گزارشی اختصاصی نوشت: «فِراس حَمَد» در یک دادخواست اعلام کرد که متا او را به دلیل تلاش برای کمک به رفع اشکالات موجود در پست‌های اینستاگرامیِ فلسطینی‌ها درباره غزه اخراج کرده است. 
این مهندس فلسطینی-آمریکایی که از سال ۲۰۲۱ در تیم متا شاغل بود، از این شرکت به دلیل تبعیض و اخراجش، در دادگاه ایالتی کالیفرنیا شکایت کرد.
«حمد» در این شکایت، متا را به سوگیری علیه فلسطینی‌ها متهم کرد و گفت: این شرکت پست‌های کارکنان خود را که به شهادت بستگانشان در غزه اشاره دارد، حذف کرده و تحقیقاتی را هم درباره استفاده آنها از شکلک پرچم فلسطین انجام داده است.
طبق این دادخواست، متا چنین تحقیقاتی را برای کارمندانی که شکلک‌های پرچم رژیم اسرائیل یا اوکراین در زمینه‌های مشابه ارسال می‌کنند، انجام نداده است.
اظهارات «حمد» منعکس‌کننده انتقاد‌های متعدد گروه‌های حقوق بشر درباره عملکرد متا در تعدیل محتوای درج‌شده در سکوهایش درباره رژیم اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی فلسطین است.
از زمان آغاز جنگ غزه در سال گذشته، شرکت متا با اتهاماتی مبنی بر سرکوب ابراز حمایت از فلسطینی‌هایی که در بحبوحه جنگ زندگی می‌کنند، مواجه شده است.
نزدیک به ۲۰۰ کارمند متا در اوایل سال جاری میلادی در نامه‌ای سرگشاده به مدیر اجرایی این شرکت یعنی «مارک زاکربرگ» و دیگر مدیران آن نگرانی‌های مشابهی را مطرح کردند.
به گفته «حمد»، اینگونه به نظر می‌رسد که اخراجش ناشی از ابداع یک روش اضطراری در متاست که برای عیب‌یابی مشکلات شدید سکو‌های این شرکت طراحی شده و با نام SEV یا «رویداد سایت» شناخته می‌شود.
او می‌گوید به بی‌نظمی‌های مربوط به محدودیت‌ها در محتوای پست‌شده توسط شخصیت‌های اینستاگرامیِ فلسطینی اشاره کرده بود که از نمایش پست‌هایشان جلوگیری می‌شد.
«حمد» گفت پس از اینکه از طریق یکی از کارکنان متا متوجه شده که هدف تحقیق مدیران این شرکت قرار گرفته، شکایتی درباره اعمال تبعیض ارائه کرده و چند روز بعد اخراج شده است.

نظر شما