شناسهٔ خبر: 67023970 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مقدماتی جام‌جهانی۲۰۲۶| ایران - هنگ‌کنگ؛

مصاف با حریف بحران‌زده

در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ دو تیم ایران و هنگ‌کنگ فردا برابر یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ تیم ملی فوتبال ایران فردا _پنجشنبه هفدهم خرداد_ از ساعت ۱۵:۳۰ برابر هنگ‌کنگ صف‌آرایی خواهند کرد، همچنین قاسم مطر علی، داور ۳۴ ساله عمانی قضاوت این دیدار را برعهده خواهد داشت.

یوزها فاتح میدان نبرد با هنگ‌کنگ

شاگردان امیر قلعه‌نویی پیش از این جدال نیز در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و دو مرتبه در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف هنگ‌کنگ رفته‌اند و در هر چهار جدال پیروز قاطع میدان بوده‌اند. ملی‌پوشان کشورمان در چهار بازی گذشته خود با این تیم ۱۰ گل به ثمر رسانده‌اند و در سوی مقابل تنها یک مرتبه اجازه گلزنی به هنگ‌کنگ داده‌اند. بررسی این آمار نشان می‌دهد شاگردان ژنرال فردا برای شکست رقیب آسیایی خود کار دشواری پیش‌رو نخواهند داشت. هرچند نباید فراموش کرد حریف ایران برای حفظ جایگاه خود در جدول گروه E با تمام توان بازی خواهد کرد و چه بسا امکان دارد ملی‌پوشان ایران را به دردسر بیندازد.

مصاف با حریف بحران زده

هنگ‌کنگ؛ ضعیف در دفاع و حمله

آمار ضعیف هنگ‌کنگ تنها به تقابل‌های رودررو با ایران خلاصه نمی‌شد. چراکه این تیم در تمام جدال‌های آسیایی خود وضعیت مشابهی دارد. نگاه اجمالی به پنج دیدار گذشته قرمزپوشان در تورنمنت‌های بین‌المللی نشان می‌دهد این تیم برابر رقبایی همچون امارات، فلسطین، ایران و ازبکستان با اختلاف گل بالا نتیجه را واگذار کرده است. ضمن اینکه هنگ‌هنگ در مجموع این پنج مسابقه تنها یک مرتبه موفق به گشودن دروازه امارات در جام ملت‌های آسیا شده است، بنابراین حریف ایران علاوه بر اینکه در خط دفاعی ضعف بسیاری دارد در خط حمله نیز نمی‌تواند زهردار باشد و به همین دلیل انتظار می‌رود قرمزپوشان برابر شاگردان ژنرال یک بازی تدافعی و وابسته به ضد حملات را از خود به نمایش بگذارند.

مصاف با حریف بحران زده

تغییر و تحول در ترکیب دو تیم

نکته جالب درباره این جدال این است که هر دو تیم با تغییر و تحولات محسوس برابر یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد. پس از پایان هفته سی‌ام لیگ برتر امیر قلعه‌نویی لیست بازیکنان منتخب خود برای حضور در تیم ملی را اعلام کرد و در این میان نام ستارگانی همچون رامین رضائیان، سیدحسین حسینی و محمد کریمی به چشم نمی‌خورد، بنابراین می‌توان گفت کادر فنی تیم ملی با تغییرات جالب توجهی آماده این دیدار خواهد شد. در سوی مقابل یورن اندرسون، سرمربی تیم ملی هنگ کنگ در آستانه تقابل با ایران از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد و به همین دلیل قرمزپوشان با تفکراتی جدید آماده این مصاف خواهند شد؛ در هر صورت باید منتظر ماند و دید که این تغییر و تحولات در نهایت به سود کدام تیم به پایان خواهد رسید؟

مصاف با حریف بحران زده

نظر شما