شناسهٔ خبر: 67023591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۳ درصد گندم خریداری شده در اصفهان به کارخانه‌های آرد تحویل داده شد

اصفهان- ایرنا- مدیر کل غله و خدمات بازرگانی اصفهان گفت: ۴۳ درصد از محصولات گندم استان که از اردیبهشت امسال تاکنون بصورت تضمینی خریداری شده است به کارخانه‌های آردسازی تحویل داده شد.

صاحب‌خبر -

محسن ضیائی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فصل خرید گندم از ۲۵ اردیبهشت امسال آغاز و از شروع فصل خرید گندم تاکنون حدود هفت هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های آران و بیدگل، کاشان، اردستان و هرند خریداری شده است.

وی ادامه داد: حدود سه هزار تن از گندم خریداری شده به چهار کارخانه آردسازی استان حمل شده است.

ضیایی خاطرنشان کرد: یکهزار و ۳۵۰ محموله گندم به ارزش یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از ابتدای فصل برداشت تاکنون به‌صورت تضمینی از کشاورزان شرق و شمال این استان خریداری و تحویل مراکز خرید شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان اضافه کرد: این میزان گندم توسط ۶۷۰ کشاورز به مراکز خرید، تحویل داده شد.

ضیائی خاطرنشان کرد: قیمت پایه هر کیلوگرم گندم امسال حدود ۱۷۵ هزار ریال (۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان) است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال امکان خرید بیش از ۱۵۰ هزار تُن گندم آبی و دیم در استان وجود داشته باشد و مراکز خرید تضمینی در این پیوند تجهیز و راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایرنا، ۴۳ مرکز خرید تضمینی گندم شامل ۲ سیلوی ملکی در کاشان و ابتدای ورودی شهر بهارستان، چهار کارخانه آردسازی و همچنین ۳۷ مرکز تعاون روستایی در سطح استان اصفهان آماده دریافت گندم کشاورزان است.

خرید تضمینی گندم مانند سال‌های گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی از شهرستان‌های شمالی استان شروع می‌شود و به‌تدریج به مناطق سردسیر خواهد رسید و تا پایان شهریور ادامه دارد.

زمین‌های کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار معادل ۳.۵ درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت‌ منابع آبی سال‌های گذشته، تنها حدود ۳۰۰ هزار هکتار از آن زیر کشت می‌رود.

نظر شما