شناسهٔ خبر: 67021032 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دانشجویان دانشگاه کاشان از سد مخزنی بالاخانلو در استان قزوین بازدید کردند

دانشجویان رشته مهندسی عمران دانشگاه کاشان از سد مخزنی بالاخانلو در استان قزوین بازدید کردند. دانشجویان رشته مهندسی عمران دانشگاه کاشان از سد مخزنی بالاخانلو در استان قزوین بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین؛ تعداد 30 نفر از دانشجویان رشته مهندسی عمران دانشگاه کاشان در راستای جهاد تبیین و آشنایی با عملکرد شرکت آب منطقه ای قزوین در اجرای طرحهای توسعه منابع آب در دولت سیزدهم، از سد مخزنی بالاخانلو در شهرستان بویین زهرا بازدید کردند.

دانشجویان دانشگاه کاشان از سد مخزنی بالاخانلو در استان قزوین بازدید کردند

در این بازدید، دانشجویان ضمن بازدید از کلیه بخش های اجرایی سد و آشنایی با مراحل مختلف اجرا ‌و مسائل فنی مربوطه، با اهداف احداث سد بالاخانلو از جمله نقش آن در تامین آب شرب پایدار ۵ شهر و‌ ۳۰ روستای جنوب استان قزوین و بهبود مدیریت منابع آب آشنا شدند.

سد بالاخانلو با ارتفاع 68 متر از بستر و حجم مخزن 38.5 میلیون مترمکعب بر روی رودخانه حاجی عرب و در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان بویین زهرا در حال احداث می باشد و از پیشرفت فیزیکی حدود 84.5 درصد برخوردار است.

دانشجویان دانشگاه کاشان از سد مخزنی بالاخانلو در استان قزوین بازدید کردند

با احداث این سد علاوه بر تامین آب شرب شهرها و‌ روستاهای جنوب استان قزوین، زمینه بهبود کشاورزی 4200 هکتار از اراضی پایین دست در تلفیق با منابع آب زیرزمینی، تغذیه مصنوعی و تامین حق آبه محیط زیست تامین می شود.

انتهای پیام

نظر شما