شناسهٔ خبر: 67019946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معافیت بیش از ۸۶ هزار خانوار مازندرانی از پرداخت قبوض و انشعابات

بیش از ۸۶ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در مازندران، از پرداخت قبوض و انشعابات در سال ۱۴۰۲ معاف شدند.

صاحب‌خبر -

معافیت بیش از ۸۶ هزار خانوار مازندرانی از پرداخت تخفیفات قبوض و معافیت انشعابات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران گفت: یکی از خدماتی که هرساله به مددجویان این نهاد ارائه می‌شود رایگان بودن حق انشعابات است که مددجویان این نهاد از پرداخت هزینه انشعابات گاز، آب، برق، پروانه ساختمانی و تخفیفات قبوض آب، برق و گاز برخوردار هستند.

سید موسی عمادی ترکامی افزود: در سال گذشته ۸۶۰۲۴ خانوار تحت حمایت کمیته امداد مازندران از پرداخت هزینه انشعاب برق، آب، گاز، فاضلاب، و تخفیفات قبوض، گواهی پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری و تغییر آمپر معاف شدند.

وی تصریح کرد: ۸۴۴۸۸ خانوار از تخفیفات پرداخت قبوض آب، برق و گاز،۹۸۰ خانوار از معافیت انشعابات و۵۵۶ خانوار از خدمات گواهی پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری، تغییر آمپر و... بهره‌مند شدند.

معاون حمایت کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه ارزش ریالی معافیت‌های مددجویان از پرداخت هزینه قبوض آب و برق و گاز و معافیت هزینه انشعبات و... بیش از ۱۵ میلیارد تومان برآورده شده است بیان داشت: معافیت از پرداخت هزینه‌های قبض آب و برق و گاز شامل آن دسته از مددجویانی است که از الگوی مصرف طبق مصوبه هیأت دولت پیروی کنند و مددجویانی که خارج از الگوی مصرف هستند باید قبوض خود را همانند گذشته پرداخت کنند.

عمادی افزود: در این طرح مددجویان بدون مراجعه حضوری به این نهاد می‌توانند از طریق سامانه هوشمند امداد «سها» به نشانی soha.emdad.ir از طریق گوشی همراه خود و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت برای ثبت شماره اشتراک کنتور‌های خود در این سامانه اقدام کنند.

نظر شما