شناسهٔ خبر: 67019041 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

قاسم‌زاده:

سلسله افتتاح پروژه‌ها در شهر زندگی/ راه‌حل اساسی فرونشست اصفهان جریان دائم زاینده‌‎رود است

شهردار اصفهان گفت: سال جاری سلسله افتتاح پروژه‌ها را در شهر اصفهان خواهیم داشت و زحمات دو سال گذشته شهرداری این کلان‌شهر در ۱۴۰۳ به ثمر می‌نشیند، البته بیش از ۶۰ درصد پروژه‌ها زیست‌محیطی است.

صاحب‌خبر -

علی قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مشکل اصلی محیط زیست شهر اصفهان فرونشست است و تا هنگامی که آب در زاینده‌رود جاری نشود و سفره‌های زیرزمینی آبگیری نکند، خطر فرونشست وجود دارد.

وی با بیان اینکه اگر در حال حاضر از طریق تصفیه پساب درختان را زنده نگه می‌داریم، به معنای آن نیست که مشکل کم‌آبی رفع می‎‌شود، افزود: به‌طور قطع زاینده‌رود باید جاری شود، چراکه راه‌حل اساسی فرونشست جریان دائم آب در زاینده‌‎رود است و سایر اقدامات تنها تمهیداتی برای مواقع بحران است تا باغ‌شهر ما دچار آسیب نشود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: زاینده‌رود تنها یک ماهیت زیست‌محیطی ندارد، بلکه بعد اجتماعی و روانی آن حائز اهمیت است و مردم اصفهان همچنان مطالبه‌گر جریان دائمی آب در زاینده‌رود هستند، بنابراین نباید این‌طور برداشت کرد که با اقدامات انجام شده از جمله تصفیه پساب، خود را با این شرایط سازگار می‌کنیم.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی انجام شده تصفیه‌خانه شمال اصفهان تا پایان خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: مؤلفه‌هایی همچون سازش و تاب‌آوری وجود دارد؛ سازش به معنای پذیرش و تسلیم در برابر وضع موجود است، اما ما بهترین عملکرد در سخت‌ترین شرایط را انجام می‌دهیم، این به معنای تسلیم در برابر وضع موجود نیست، بلکه بهترین کار در شرایط موجود را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه سال جاری سلسله افتتاح پروژه‌ها را در شهر اصفهان خواهیم داشت، ادامه داد: زحمات دو سال گذشته شهرداری این کلان‌شهر در سال جاری به ثمر می‌نشیند و با توجه به تعداد زیاد پروژه‌ها، ناچار هستیم هر هفته‌ یک افتتاحیه داشته باشیم، البته بیش از ۶۰ درصد پروژه‌ها زیست‌محیطی است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: هدف کلان مدیریت شهری اصفهان حل مسائل زیست‌محیطی است و در این راستا نگاه فرایندی جامع وجود دارد؛ به‌عنوان مثال در حوزه پساب تمام ملزومات از جمله رینگ پساب، شبکه آبیاری و مخازن ذخیره‌سازی همراه با نگاه مدیریت هوشمند در نظر گرفته می‌شود.

نظر شما