شناسهٔ خبر: 67018469 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بیانیه ضدایرانی تروئیکای اروپایی در شورای حکام آژانس انرژی اتمی

انگلیس، فرانسه و آلمان طی بیانیه مشترکی خطاب به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با تکرار برخی ادعاها اعلام کردند که ایران در مسیر تشدید و گسترش برنامه هسته‌ای خود به «سطحی هشدار دهنده» گام برداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، انگلیس، فرانسه و آلمان طی بیانیه مشترکی خطاب به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با تکرار برخی ادعاها اعلام کردند که ایران در مسیر تشدید و گسترش برنامه هسته‌ای خود به «سطحی هشدار دهنده» گام برداشته است.

در این بیانیه، طی مواضعی بی‌اساس از ایران خواسته شده است «تشدید تنش‌های هسته‌ای خود را متوقف کرده و از تهدید به تولید سلاح هسته‌ای خودداری کند».

تروئیکا اروپا همچنین همزمان با آغاز نشست فصلی شورای حکام آژانس، پیش‌نویس قطعنامه‌ای ضدایرانی را ارائه کرده‌اند که قرار است در این نشست به رأی گذاشته شود.

در ادامه با اشاره به گزارش اخیر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده است: «تعجبی ندارد که گزارش آژانس بار دیگر تأیید می‌کند که ایران به تشدید فعالیت‌های هسته‌ای حساس خود در زمینه اشاعه ادامه داده و همچنان تخطی از تعهدات برجامی را دنبال می‌کند».

در این بیانیه مشترک همچنین ادعا شده است که در مدت زمان گزارش، ایران به غنی‌سازی اورانیوم بسیار فراتر از تعهدات برجامی دست زده است.

تروئیکای اروپایی با بیان این‌که ایران اکنون ۳۰ برابر حد مجاز برجام اورانیوم غنی‌شده دارد و ذخیره اورانیوم با غنای تا ۶۰ درصد آن به طور قابل توجهی افزایش یافته است، اعلام کردند که در سال ۲۰۲۲ میلادی ایران دو بار نتیجه مذاکره‌ای که ایران را به پایبندی به برجام برمی‌گرداند، رد کرد و در عوض تصمیم گرفته است برنامه هسته‌ای خود را به سطح نگران‌کننده‌ای افزایش و گسترش دهد.

 

انتهای پیام/

نظر شما