شناسهٔ خبر: 67010383 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نشست شورای حکام؛ نماینده روسیه: صدور قطعنامه علیه ایران غیرمنطقی است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با اشاره به تحرکات ضد ایرانی تروئیکای اروپایی در جریان نشست شورای حکام آژانس، گفت که غرب حرکت‌های تبلیغاتی را جایگزین دیپلماسی کرده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ژنو، گفت که تروئیکای اروپایی در حال برنامه‌ریزی برای ارائه قطعنامه‌ای با محتوای انتقادی در رابطه با ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

اولیانوف، اظهار کرد: در واقع، این کاملا غیرمنطقی است؛ دیپلماسی به کلی فراموش و با حرکت‌های تبلیغاتی جایگزین شده است. 

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی تاکید کرد: کلید عادی‌سازی در دست تروئیکای اروپایی و آمریکا است. 

به گفته این مقام روسیه، اما آن‌ها (تئوریکای اروپایی و آمریکا) مذاکره را که به راحتی می‌تواند نگرانی‌های اعلام شده آن‌ها را در مورد مسائل هسته‌ای در ایران برطرف کند، مسدود می‌کنند.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس در بیانیه آغازین خود در روز نخست نشست شورای حکام آژانس با ادعای اینکه ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از جمله ذخایر اورانیوم غنی شده تا ۶۰ درصد در حال افزایش است، ادعا کرد: آژانس تداوم کسب اطلاع در رابطه با تولید و موجودی سانتریفیوژها، روتورها، آب سنگین و کنسانتره سنگ اورانیوم را از دست داده است. 

گروسی با ادعای اینکه هیچ پیشرفتی در حل‌وفصل مسائل پادمان باقی مانده وجود نداشته است، ادعا کرد: انتشار بیانیه‌های عمومی بیشتر در ایران در مورد توانایی‌های فنی این کشور برای تولید تسلیحات هسته‌ای و تغییرات احتمالی در دکترین هسته‌ای ایران تنها نگرانی‌های من را در مورد صحت و کامل بودن اعلامیه‌های پادمانی ایران افزایش می‌دهد. 

در همین حال محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز روز سه‌شنبه، ۱۵ خرداد درباره برجام، گفت: ما با استناد ماده ۳۶ برجام، این حق را داریم که اگر طرفین به تعهدات خود عمل نکردند، ما هم کاهش تعهدات را دنبال کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی، همچنین گفت: ما در فاز کاهش تعهدات بوده و ملاک برای ما قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی برای رفع تحریم‌هاست.

انتهای پیام/

نظر شما