شناسهٔ خبر: 67017819 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مهمان‌پرست تأکید کرد:

نامه رهبری به دانشجویان آمریکایی؛ نقطه عطفی در معادلات فرهنگی غرب + صوت

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با تأکید براینکه پیام مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی نقطه عطفی در معادلات فرهنگی غرب به حساب می‌آید، گفت: دولتمردان غربی باور نمی‌کردند کار به جایی برسد که از داخل آمریکا و در حساس‌ترین مراکز علمی و روشنفکری، جریانی به وجود بیاید که از آرمان‌های انقلاب اسلامی در موضوع فلسطین حمایت کرده و علیه جنایات رژیم صهیونیستی موضع‌گیری کند. 

صاحب‌خبر -

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در لهستان

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در لهستان، در گفت‌وگو با ایکنا درباره تحلیل خود از نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکایی حامی مردم فلسطین گفت: اتفاقاتی که پس از طوفان‌الاقصی و در ادامه پس از عملیات وعده صادق رخ داد، موجب شد تا فضای افکار عمومی دنیا تغییر کند.

وی با اشاره به تلاش رسانه‌های وابسته به و امپراتوری رسانه ای صهیونیسم و غرب برای ترسیم چهره مظلوم از اسرائیل و متهم کردن  مقاومت به انجام اعمال تروریستی، افزود: جنایات، نسل کشی و اقدامات وحشیانه اسرائیل در طول بیش از هشت ماه گذشته موجب شد تا نه تنها افکار عمومی مردم دنیا بلکه حتی بسیاری از مسئولان کشورهای مختلف جهان به حمایت از فلسطین موضع‌گیری و جنایات، نسل‌کشی و وحشی‌گری رژیم صهیونیستی را محکوم کنند. 

نگرانی غرب از گسترش جنبش‌های اعتراضی 

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه بیان کرد: این جنبش‌ها و حرکات اعتراضی زمانی کار را برای غربی ها خطرناک‌تر می‌کند که کار به دنیای روشنفکری و دانشگاهی برسد. آنها تصور نمی‌کردند دانشگاهیان در آمریکا و کشورهای اروپایی به نفع فلسطین و علیه جنایات رژیم صهیونیستی، موضع‌گیری کنند و پلیس با آنها به این شیوه برخورد خشن کند.

مهمان‌پرست ادامه داد: در چنین موقعیتی پیام مقام معظم رهبری در حمایت از دانشجویان آمریکایی صادر می‌شود؛ توصیه‌های ایشان به دانشجویان آمریکایی نقطه عطفی در معادلات فرهنگی غرب به حساب می‌آید به طوری که رسانه‌های آمریکایی و غربی نیز بر روی این پیام تحلیل دارند و باور نمی‌کنند روزی کار به جایی برسد که از داخل آمریکا و در حساس‌ترین مراکز علمی و روشنفکری آنها، جریانی به وجود بیاید که از ایده‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در موضوع فلسطین حمایت کرده و علیه جنایات رژیم صهیونیستی موضع گیری کند. 

وی درباره بخشی از نامه رهبری به دانشجویان که فرمودند «شما با تشکیل بخشی از جبهه مقاومت، مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید» و استفاده از این فرصت برای معرفی محور جهانی مقاومت، گفت: هنگامی که یک آرمان در سطح بین‌المللی مورد حمایت قرار می‌گیرد و به ویژه در موضوع حساسی چون فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی این اقدامات اعتراضی رخ می‌دهد، به این معناست که جبهه مقاومت در سطوح مختلف بین‌المللی از حمایت اقشار مختلف و دانشجویان و دانشگاهیان برخوردار شده و این برای غرب یک مسئله نگران کننده است. 

افول غربی و ظهور قدرت‌های جدید در جهان

مهمان‌پرست درباره نسبت مجموعه تحولات اخیر از طوفان الاقصی تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه اسرائیل به منزله نشانه های گذار از نظم موجود به یک نظم جدید، افزود: این موضوع خیلی وقت است که مطرح شده است. ما در عرصه بین‌المللی دوره گذار را طی می‌کنیم و مسائل خاورمیانه یکی از شاخصه‌های این دنیای گذار است و در آینده ما وضعیت منطقه را کاملا متفاوت خواهیم دید.

<div id="video-display-embed-code_3470010"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4219715/3470010?width=400&height=300"></script></div>

سفیر پیشین ایران در لهستان گفت: امروز شرایط رژیم صهیونیستی در منطقه و نقشی که غربی‌ها سعی داشتند به وسیله رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه داشته باشند، کاملا تغییر کرده است و بحث نگاه به دنیای اسلام متفاوت شده است.

مهمان‌پرست در پایان تأکید کرد: اینها نشان‌دهنده افول قدرت‌های غربی و ظهور قدرت‌های جدید است که کشورهای مستقل، به ویژه جهان اسلام می‌توانند از آن بهره‌برداری کنند.

گفتگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام

نظر شما