شناسهٔ خبر: 67015466 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

نقش مؤثر مردم ولایت‌ مدار گیلان در شکل‌گیری نهضت اسلامی - اکونیوز

اقتصاد ایران: رشت- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت قیام خونین ۱۵ خرداد با صدور بیانیه ای به نقش مؤثر مردم ولایت‌ مدار گیلان در شکل‌گیری نهضت اسلامی امام خمینی(ره) اشاره داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت فرارسیدن «سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد» بیانیه صادر کرد که متن این بیانیه به شرح ذیل است:

یوم الله پانزدهم خرداد سالروز قیام خونین مردم قم در پی نهضت اسلامی حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) علیه استبداد و استعمار و لایحه ننگین و استعماری کاپیتولاسیون در سال ۱۴۰۲، سرآغاز مبارزات اسلامی مردم مسلمان ایران علیه ۲۵۰۰ سال حکومت ستم‌شاهی و مقدمه به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

این روز بزرگ مظهر پیوند ناگسستنی امام و امت و نماد ولایت‌مداری و پیروی و دلدادگی ملت ایران به پیشوا و مرجع عالیقدر جهان اسلام امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) است.

انقلاب اسلامی ایران با هدایت پیامبرگونه این عالم ربانی به پیروزی رسید و علی‌رغم فتنه‌ها، دسیسه‌ها و دشمنی‌ها تداوم یافت و با رهبری مدبرانه و هوشمندانه خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) به تعالی رسیده است.

یوم‌الله پانزدهم خرداد سالروز قیام خونین مردمی مظلوم و دردمند ایران از ظلم و ستم شاهی فاسد و وابسته به اربابان آمریکایی و اسرائیلی است که منتج به سقوط طاغوت شد و انقلابی را رقم زد که به معجزه دوران معاصر شهرت یافت و دستان ناپاک استکبار و استعمار را از میهن اسلامی قطع کرد و به امید مستضعفان جهان تبدیل شد.

نقش مؤثر مردم ولایت‌مدار و انقلابی استان گیلان در شکل‌گیری نهضت اسلامی امام خمینی (رحمت الله علیه) نیز همچون دیگر رخدادهای تاریخ معاصر همانند انقلاب مشروطه و نهضت جنگل غیرقابل انکار است؛ شهادت مظلومانه اولین شهید انقلاب اسلامی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدیونس حسینی رودباری گواه این مدعاست که در دوم فروردین ۱۳۴۲ در حمله مأموران رژیم خودکامه و سرسپرده پهلوی به مجلس سوگواری امام صادق (علیه السلام) در مدرسه فیضیه قم شهد وصال نوشید و نام و یادش برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی و اذهان عمومی گیلانیان ماندگار شد.

نظر شما