شناسهٔ خبر: 67015066 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رایزنی‌های ایران و سوریه برای توقف جنایات در غزه

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دومین مقصد سفر منطقه‌ای خود به سوریه رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دومین مقصد سفر منطقه‌ای خود به سوریه رسید.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از دمشق، علی باقری هدف از سفر خود به دمشق را رایزنی با مقامات سوری در خصوص اوضاع و تحولات در نوار غزه اعلام کرد.

<div id="video-display-embed-code_11184060"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4251577/11184060?width=600&height=350"></script></div>


وی اوضاع کنونی در نوار غزه را مهمترین مسئله کشور‌های اسلامی و جهان نام برد و گفت، جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین باید هرچه زودتر متوقف شود، جهان نسبت به ارسال فوری کمک‌های انسانی اقدام نماید.
برپایه این گزارش علی باقری و هیات همراه در این سفر یک روز با بشار اسد رئیس جمهوری این کشور دیدار کردند؛ دوطرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و نیز تحولات منطقه و جهان به ویژه در فلسطین اشغالی رایزنی کردند.
فیصل مقداد وزیر امور خارجه سور یه در نشست خبری مشترک با دکتر علی باقری گفت، با جمهوری اسلامی ایران روابط برادرانه و راهبردی داریم و اهدافی مشترک را دنبال می‌کنیم، هر دو کشور حامی مردم فلسطین هستند و بر ضرورت توقف قتل عام مردم بی گناه در غزه تاکید دارند.
برپایه این گزارش، باقری که در راس هیات ارشد سیاسی به سوریه سفر کرده، همچنین با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار کرد، دو طرف در این دیدار بر نقش اثرگذار دمشق و تهران در مسیر برقراری ثبات، و امنیت در منطقه تاکید کردند.
وزیران امور خارجه ایران سوریه در نشست خبری مشترکی پس از این دیدار بر ادامه روابط ممتاز و هماهنگی میان تهران و دمشق در قبال تحولات منطقه و جهان تاکید کردند و روابط دوجانبه را در مسیر تامین منافع ملت‌های دو کشور بر شمردند.
دیدار با سران گروه‌های مبارز فلسطین نیز در برنامه کاری این سفر سرپرست وزارت خارجه کشورمان به سوریه بود.

 

 


شات لیست
علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان
فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه
-=---

نظر شما