شناسهٔ خبر: 67014277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده یزد: شهید رئیسی مردمدار و اهل میدان و عمل بود

یزد- ایرنا- نماینده مردم یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید آیت‌الله دکتر رئیسی یک شهید جمهور، مرد کار، عمل، میدان و خدمت بود و با صداقت تلاش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، "محمد صالح جوکار" روز سه‌شنبه در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد در شهر شاهدیه یزد افزود: شهید رئیسی روز و شب نمی‌شناخت و در خدمتگزاری به کشور یک نصاب تازه‌ای را به وجود آورد تا در راه پیشرفت کشور و در راه خدمت به مردم و اعتلای جمهوری اسلامی شهید شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای خدمت به خصوص شهید دکتر رئیسی و یارانش ادامه داد: شهید رئیسی برای مردم، کرامت و عزّت قائل بود و به جوان‌ها برای اظهار نظر میدان می‌داد و اعتماد می‌کرد.

نماینده مجلس بیان کرد: با نهضت احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در دولت و افزایش صادرات نفتی از ۳۰۰ هزار بشکه در روز به بیش از یک و نیم میلیون بشکه، پرداخت بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت قبل، عضویت دائمی و رسمی در سازمان‌های بزرگ جهانی ضد یک‌جانبگی آمریکا و فعالیت‌های مختلف دیگر توانست شکاف بین دولت مردم را کم کند.

همچنین مراسم سالگرد ارتحال جانسوز معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)، سالگرد شهدای ۱۵خرداد و گرامیداشت شهدای خدمت مراسمی در مسجد جامع روستای طزنج مهریز با حضور جمعی از خانواده شهیدان و مردم و مسئولان برگزار شد .

سرهنگ "علی فاتحی " فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج مهریز با گرامیداشت یاد و نام امام خمینی (ره) به نامه تاریخی امام (ره) به شاه در مورد اسرائیل اشاره و معنی و مفهوم نوکر نبودن را متذکر بیان می‌نمایند.

وی با اشاره به نقش سپاه در دوران انقلاب، جانفشانی و از خود گذشتگی و ایستادگی رزمندگان و شهدا در برابر رژیم بعثی عراق و صدام حسین را ستودنی دانست.

وی با اشاره به قیام ۱۵ خرداد میانگین سن شهدای شهرستان را ۱۹ سال بیان و اطلاعات از امام امت و رهبری را رمز پیروزی این انقلاب دانست.

تظاهرات ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ که به عنوان یک نقطه عطف تاریخی در کارنامه انقلاب اسلامی ایران و آغاز خودباوری به شمار می‌رود به دنبال بازداشت رهبر کبیر و فقید انقلاب اسلامی سید روح الله خمینی (ره) در انتقاد به لایحه انجمن‌های ایالتی ولایتی و انقلاب سفید و مخالفت با شاه بر سر نفوذ آمریکا در ایران انجام شد.

به مناسبت سالروز قیام ۱۵ خرداد ۴۲ مراسم‌های مختلفی امروز در استان با حضور مردم و همراه برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و بصیرتی برگزار می‌شود.

نظر شما