شناسهٔ خبر: 67007827 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام (ره) و شهدای ۱۵ خرداد در یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام راحل (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد، دوشنبه شب با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان در اکثر مناطق استان یزد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد در مسجد امام (ره) شهرستان مروست برگزار شد.

در این مراسم کارشناسان حوزه و دانشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) بر ترویج افکار و اندیشه‌های والای معمار کبیر انقلاب تاکید کردند.

همچنین مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام راحل (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد با حضور پرشور خانواده‌های شهدا، مردم و مسئولان در امامزاده سید صدرالدین قنبر میبد برگزار شد.

مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام (ره) و شهدای ۱۵ خرداد در یزد برگزار شد

در این مراسم حجت‌الاسلام "علی فرشاد یزدی" از اساتید حوزه، ۱۴ خرداد را فرصت مغتنم برای تبین افکار و اندیشه‌های ناب حضرت امام (ره) به نسل جوان ذکر کرد و خواستار تلاش بیشتر شد.

وی بیان کرد: امام (ره) در حالی که به سیاست‌ها و افکار پلید آمریکا توجه داشت به مسائل ریز اسلام هم توجه داشت و باید نسل امروز و آینده را با سیره و شخصیت بی‌نظیر امام آشنا کرد.

همچنین مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام راحل (رع) و شهدای قیام ۱۵ خرداد با حضور مسئولان و مردم در مسجد جامع باغ بهار شهرستان مهریز همراه با سخنرانی و عزاداری برگزار شد.

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبستند.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ به ثبت رسید که علاقه و ارادت مردم ایران را به بنیانگذار انقلاب نشان داد.

نظر شما