شناسهٔ خبر: 67014078 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عصبانیت و ناراحتی از تعطیلی ناگهانی یک دانشگاه ۱۵۰ ساله

حسین خلیلی

دانشگاه هنر فیلادلفیا که بیش از یک قرن قدمت دارد، چند روز پیش به طور ناگهانی تعطیلی دائمی خود را اعلام کرد و آینده دانشجویان فعلی را نامشخص گذاشت. این دانشگاه در سال ۱۸۷۶ تاسیس شد و یکی از برترین دانشکده‌های هنر در فیلادلفیا محسوب می‌شود. اعلام این خبر ناگهانی دانشجویان، اساتید، مقامات منتخب و حتی رئیس هیات مدیره خود دانشگاه را متعجب و عصبانی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نکته عجیب اینجاست که هیچ توضیح کاملی برای اتخاذ چنین تصمیمی از سوی مقامات دانشگاه بیان نشده است. تنها به این مورد اشاره شده که وضعیت مالی دانشگاه خیلی سریع از حالت بد به بدتر تبدیل شد. در همین راستا، جادسون آرونف رئیس دانشگاه هنر فیلادلفیا نیز فقط به گفتن این جمله ساده بسنده کرد که هزینه های قابل توجه و پیش‌بینی نشده به صورت ناگهانی آشکار شد و آنها نیز نتوانستند این وضعیت را سامان بدهند.

اعلام این خبر دانشجویان را به تکاپو انداخت زیرا آنها دقیقا نمی‌دانند که وضعیت ادامه تحصیل آنها چگونه خواهد شد. در این میان گفته می‌شود که ممکن است دانشجویان به دیگر دانشگاه‌ها همچون دانشکده هنر و طراحی مور منتقل شوند.

مساله‌ای که دانشجویان و اساتید را عصبانی کرده است، نحوه اطلاع رسانی ضعیف مدیریت دانشگاه در این باره است.  این مدرسه چهارشنبه گذشته به جای هشدار دادن به آنها در مورد مشکلات مالی، به یکباره به سازمان اعتباربخشی خود یعنی کمیسیون آموزش عالی ایالات میانه اطلاع داد که قصد دارد فقط ۹ روز بعد تعطیل شود. در واکنش به این خبر، کمیسیون اعلام کرد که این اطلاع رسانی دیرهنگام، قوانین آن را نقض می‌کند و در نتیجه اعتبار دانشگاه هنر فیلادلفیا لغو شد. از دست دادن اعتبار، دسترسی دانشجویان به کمک‌های مالی را تهدید می‌کند و  ارزش مدرک دانشگاه را نیز کاهش می‌دهد.

دیوید رابرتز، استاد این دانشگاه در گفتگو با رسانه‌های محلی گفت: این غفلت و عدم ارتباط بسیار شرم آور است. مدیر دانشگاه با پنهان کردن این اطلاعات از همه ما، تک تک افرادی را که با مدرسه تعامل داشته‌اند ناامید کرده است. در همین حال اتحادیه « دانشگاهیان متحد فیلادلفیا » خاطرنشان کرد که دانشگاه هنر قانون « وارن » را نقض کرده است؛ براساس این قانون هر دانشگاه می‌بایست ۶۰ روز قبل از تعطیلی، این خبر را به اطلاع دانشجویان و کارکنان خود برساند.

این تعطیلی را می‌توان تازه‌ترین پایان کار یک مرکز آموزشی در این منطقه دانست. آکادمی هنرهای زیبای پنسیلوانیا در ژانویه اعلام کرد که اعطای مدرک را متوقف می‌کند، دانشگاه کابرینی به تازگی تعطیل شد و دانشگاه هنر و طراحی دلِور هم ماه گذشته خبر تعطیلی خود را اعلام کرد. 

انتهای پیام 

نظر شما