شناسهٔ خبر: 67013838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بهره‌برداری از سه طرح حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در رزن

همدان- ایرنا- فرماندار رزن از افتتاح پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات در نقاط روستایی این شهرستان با سرمایه گذاری ۱۲۵ میلیارد ریال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر غفاری‌آثار روز سه شنبه در خصوص این طرح ها در جمع خبرنگاران افزود: شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) با سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد ریال زمینه ارتقای فناوری همراه روستای آرپادره به اینترنت ۴G را فراهم کرد.

وی همچنین گفت: طرح‌ های قابل افتتاح شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال هم شامل احداث سایت همراه روستای قره بلاغ و روستای چایان و ارتقای اینترنت به ۲G و ۴G است.

فرماندار رزن اضافه کرد: ساخت سایت های همراه و ارتقای فناوری همراه از محل اعتبارات تعهد خدمات عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) انجام شده است.

غفاری‌آثار با اشاره به اهمبت تامین زیرساخت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت: بسیاری از علوم و فنون وابسته به ارتباطات و فناوری اطلاعات شد و اگر امروز در این زیرساخت سرمایه گذاری نشود، سیستم‌های بانکی، مالی و خدمات رسانی دچار مشکل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه زندگی امروز بشر وابسته به اینترنت است افزود: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار اهمیت دارد و آینده کشورها با این تکنولوژی در ارتباط است

نظر شما