شناسهٔ خبر: 67013665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

دبیر بیانیه گام دوم انقلاب در سیب و سوران:

قیام ۱۵ خرداد مهم‌ترین تحول سیاسی قرن بیستم بود

دبیر بیانیه گام دوم انقلاب در سیب و سوران گفت: در پانزده خرداد ۱۳۴۲، حرکتی در کشور آغاز شد که مبدأ تحولی شگرف در زندگی اجتماعی فرهنگی مردم مسلمان ایران بود و پس از پانزده سال، به مهم‌ترین تحول اجتماعی سیاسی قرن بیستم تبدیل شد.

صاحب‌خبر -

فرهاد سپاهی در گفتگو با خبرنگاربسیج در سراوان، ضمن تسلیت ایام رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد، بیان کرد: انقلاب اسلامی حرکتی بود که با اهداف مشخصی به وجود آمد؛ هدف اسلام‌خواهی، استکبارستیزی، حفظ استقلال کشور، کرامت‌بخشی به انسان، دفاع از مظلوم و پیشرفت و اعتلای علمی و فنی و اقتصادی کشور؛ این‌ها اهداف انقلاب بوده. این خط ادامه پیدا کرده و انحراف پیدا نکرده است بنابراین، تاکنون انقلاب مسیر خود را به‌سوی تحقّق آرمان‌ها به‌درستی طی کرده است، امّا راه طی‌شدن فقط قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به‌سوی آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی است. دنباله این مسیر که به گمان زیاد، به‌دشواری گذشته‌ها نیست.

 
وی ادامه داد: باید باهمت و هوشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود. مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همه میدان‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویّت و عدالت، باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیّت دهند، از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته اسلامی بسازند.
 
دبیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در شهرستان سیب و سوران با بیان اینکه شناسایی امام راحل (ره) برای نسل جوان ازاین‌جهت اهمیت دارد که به آنها کمک می‌کند برای اداره بهینه آینده کشور، افزود: امام، فقط امامِ دیروز نیست؛ امامِ امروز هم هست، امامِ فردا هم هست.
 
سپاهی افزود: در پانزده خرداد ۱۳۴۲، حرکتی در کشور آغاز شد که مبدأ تحولی شگرف در زندگی اجتماعی فرهنگی مردم مسلمان ایران بود و پس از پانزده سال، به مهم‌ترین تحول اجتماعی سیاسی قرن بیستم تبدیل شد. آنچه این حرکت را تا این اندازه تحول‏ساز و اثرگذار کرد، رهبری بزرگ‌مردی بود که با پشتوانه‏ای عظیم و غنی از فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی در ورای همه جریان‌های فکری حاکم بر کشور، به هدایت این انقلاب اسلامی پرداخت.
 
سپاهی در پایان با اشاره به اینکه مسئولان ما باید بدانند كه انقلاب اسلامی ما محدود به ایران نیست و انقلاب مردم ایران الگویی برای تمام آزادی‌خواهان جهان است، تصریح کرد: نسل جوان و هوشمند ما که قرار است مسئولیت‌های ملّی و انقلابی را بر عهده بگیرند و آینده این کشور را اداره کنند، احتیاج دارند به یک مکتب قوی واقعی که می‌تواند شتاب‌دهنده باشد، کمک‌کننده باشد و حتّی در مواقعی تحوّل‌آفرین باشد.

نظر شما