شناسهٔ خبر: 67011584 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی کامل خراسان رضوی برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری

خراسان رضوی برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری آمادگی کامل دارد.

صاحب‌خبر -

آمادگی کامل خراسان رضوی برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: حدود ۴ هزار و ۶۰۰ شعبه اخذ رای در این استان پیش‌بینی شده است  البته این تعداد باید به تایید اعضای هیات اجرایی برسد و پس از آن امار قطعی ارائه خواهد شد. امیر فریدنیا افزود:  همچنین حدود ۸۰ هزار نفر عوامل اجرایی، انتظامی و نظارتی در این ستاد همراهی خواهند کرد. وی گفت: از روز پنجشنبه هفته گذشته هیئت‌های اجرایی در ۸۴ محل، ۳۴ فرمانداری و ۵۰ بخش مستقل خراسان رضوی با همکاری هیئت نظارت تشکیل و صورت جلسه مربوطه به وزارت کشور ارسال شد. وی افزود: همه تمهیدات لازم با کمک فرمانداران و بخشداران اندیشیده شده و درچند روز آینده شعب رای گیری  و اعضای شعب طبق ماده ۴۵ و ۱۷ قانون انتخابات ریاست جهموری تعیین خواهند شد.

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به اینکه ستاد انتخابات خراسان رضوی همراه با هیئت نظارت تاکنون ۲ جلسه برگزار کرده است، ادامه داد: دو جلسه کمیته حقوقی ستاد انتخابات برگزار شده و جلسات کمیته امنیتی نیز پس از تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد آغاز خواهد شد. فریدنیا در خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن آن، تبیین کرد: زمان زیادی از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی نگذشته است و نیرو‌های ما آماده هستند، بر این اساس؛ سازماندهی مطلوبی انجام شده است. همچنین پایش شعب انجام شده و، چون همزمان با انتخابات شورا‌ها نیست به نسبت انتخابات سبکی است.

وی افزود:  با این که حدود ۳۰۰ روز را در مقایسه با روال عادی از دست داده‌ایم،  همه مقررات و تشریفات اداری رعایت شده و نیروی انسانی و عوامل اجرایی آماده به کار هستند و ان‌شاءالله مردم در این دوره نیز پاسخ خوبی به دشمنان و یاوه‌گویان خواهند داد. سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت:  همه بخشداران و فرمانداران استان  اعلام آمادگی کرده اند و به محض این که سازماندهی نیرو‌های ما در شعب، نهایی شود از اول هفته آینده فرایند آموزش پیرامون مقررات و آیین‌نامه‌های انتخابات ریاست جمهوری انجام خواهد شد. وی افزود: همانند انتخابات گذشته که  همه نخبگان سیاسی و دلسوزان نظام توان خود را گذاشتند که مردم را برای حضور در انتخابات دعوت کنند در این دوره از همه  احزاب و نخبگان سیاسی خواهشمندیم که از مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به ماده ۲۱ انتخابات ریاست جمهوری گفت: از دستگاه‌های دولتی، موسسات وابسته دولت و نهاد‌های انقلابی نیز انتظار داریم برابر درخواست وزارت کشور امکانات خود را برای برگزاری انتخابات در اختیار کارکنان خود قرار دهند. فریدنیا در خصوص روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کرد: پس از ارسیدگی به صلاحیت داوطلبان تا ۲۱ خرداد  و انتشار اسامی نامزد‌ها  از طریق وزارت کشور ۲۳ خرداد تا ۶ تیر تبلیغات را خواهیم داشت و پس از  ۷ تیر که سکوت تبلیغاتی حاکم خواهد بود ۸ تیره انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد

وی تاکید کرد: براساس ماده ۶۸ قانون انتخابات جمهوری اسلامی، انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزد‌ها له یا علیه نامزد‌های ریاست جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، و شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهاد‌ها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات ممنوع  است و مرتکب مجرم شناخته می‌شود.

نظر شما