شناسهٔ خبر: 67005964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیش‌بینی چهار هزار و ۶۰۰ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی

مشهد -ایرنا- دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی از آمادگی کامل برای برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری در این استان خبر داد و گفت: حدود چهار هزار و ۶۰۰ شعبه اخذ رای پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، امیر فریدنیا دوشنبه شب اظهارکرد: این تعداد شعبه باید به تایید اعضای هیات اجرایی برسد و پس از آن آمار قطعی ارائه خواهد شد؛ همچنین حدود ۸۰ هزار نفر عوامل اجرایی، انتظامی و نظارتی در این ستاد همراهی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ستاد انتخابات خراسان رضوی همراه با هیات نظارت تاکنون ۲ نشست برگزار کرده است، ادامه داد: ۲ نشست کمیته حقوقی ستاد انتخابات برگزار شده است و نشست‌های کمیته امنیتی نیز پس از تعطیلات هفته جاری برگزار خواهند شد.

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: تمهیدات لازم با کمک فرمانداران و بخشداران اندیشیده شده است و طی چند روز آینده شعب اخذ رای و اعضای شعب طبق ماده ۴۵ و ۱۷ قانون انتخابات ریاست جهموری تعیین خواهند شد.

وی با بیان اینکه دستور برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۶ خردادماه صادر شد، افزود: هیات‌های اجرایی نیز از روز پنجشنبه هفته گذشته در ۸۴ محل، ۳۴ فرمانداری و ۵۰ بخش مستقل استان با همکاری هیات نظارت تشکیل و صورت جلسه مربوطه به وزارت کشور ارسال شد.

فریدنیا از دلسوزان نظام، احزاب و نخبگان سیاسی خواست همانند انتخابات گذشته تمام توان خود را برای دعوت از مردم و حضور آنها در انتخابات به کار گیرند.

وی درخصوص برگزاری انتخابات زودهنگام با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن آن گفت: زمان زیادی از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی نگذشته است و نیروهای ما آماده هستند و سازماندهی مطلوبی انجام شده است.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهارکرد: پایش شعب انجام شده و به دلیل همزمان نبودن با انتخابات شوراها انتخابات به نسبت سبکی است.

وی افزود: ره رغم از دست دادن حدود ۳۰۰ روز در مقایسه با روال عادی، تمام مقررات و تشریفات اداری رعایت شده و تمام نیروی انسانی و عوامل اجرایی آماده کار هستند و بعد از تعطیلات نشستی برای آمادگی امنیتی خواهیم داشت.

فریدنیا بیان کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای انتخابات زودهنگام اندیشیده شده و امید است مردم در این دوره نیز پاسخ خوبی به دشمنان و یاوه‌گویان بدهند.

وی افزود: تمام بخشداران و فرمانداران اعلام آمادگی کرده‌اند و به محض اینکه سازماندهی نیروهای ما در شعب نهایی شود از اول هفته آینده فرآیند آموزش پیرامون مقررات و آیین‌نامه‌های انتخابات ریاست جمهوری انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از آیین بهره برداری از سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

فرآیند برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری با توجه به واقعه تلخ بالگرد رییس جمهور آغاز شده و نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ساعت 18 امروز دوشنبه پایان یافت.

پس از آن شورای نگهبان در مدت هفت روز صلاحیت داوطلبان را بررسی می‌کند و اسامی نامزدها ۲۲ خردادماه منتشر خواهد شد.

تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز از ۲۳ خردادماه آغاز و تا هفتم تیرماه ادامه خواهد داشت و در نهایت هشتم تیرماه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار و نهمین رئیس جمهور با رأی مستقیم مردم برگزیده خواهد شد.

نظر شما